Podcasty jako kluczowy element wizerunku marki

6 min

gwiazdki na drewnianych bloczkach i dłoń

Firmowy podcast może być skutecznym i prostym w obsłudze narzędziem marketingowym, które nie tylko pomaga w budowaniu marki i angażowaniu klientów, ale także umożliwia firmie prezentowanie się jako ekspert i lider w danej dziedzinie. Co więcej, ułatwia też komunikowanie się z klientami w sposób bardziej osobisty i przystępny.

Podcasty od lat zdobywają popularność, stając się jednym z najbardziej dynamicznych i wszechstronnych mediów. Są dostępne dla każdego, bo podcast można nagrać nawet w domu czy biurze, mając tylko smartfon. To proste i łatwo dostępne narzędzie marketingowe dla firm chcących zbudować lojalność klientów i wzmocnić wizerunek swojej marki.

Odkryj, dlaczego podcasty są niezastąpionym narzędziem w budowaniu lojalności klientów i jak możesz wykorzystać ich potencjał, oraz gdzie jest ich miejsce w piramidzie mediów.

Na jakim etapie warto włączyć podcast, gdy budujemy wizerunek naszej marki?

Chcesz mądrze zaplanować swoje działania i wiedzieć, od czego zacząć? Przyjrzyj się piramidzie mediów, gdzie podstawę stanowią proste aktywności, które możesz zrobić samodzielnie, np. założenie profilu w social mediach, a czubek wysokobudżetowe - działania typu reklama telewizyjna czy wywiad z nami w prasie.

piramida mediów - grafika

Podcast w piramidzie mediów

Podcast pomaga w budowaniu świadomości marki i generowaniu zainteresowania. Skupia się na tworzeniu relacji i zaangażowania, co prowadzi do zwiększenia lojalności i ułatwia dosprzedawanie osobom, które już nas znają. Najlepszy moment na myślenie o podcaście jest wtedy, gdy masz już własne kanały obecności w Internecie, zwłaszcza stronę internetową i kanały social media. Wtedy warto zacząć starać się o publikacje gościnne w formie artykułów i o bycie gościem w cudzych podcastach.

Gdy mamy już kilka takich publikacji, kolejnym krokiem powinien być własny podcast skierowany do osób, które już Cię znają. Na media szeroko zasięgowe typu prasa czy reklama w telewizji przyjdzie jeszcze pora wraz z rozwojem Twojej firmy i oferty. Najpierw uruchom podcast.

Co daje własny podcast firmowy?

  1. Budowanie wizerunku marki 
    Podcasty to doskonała platforma do dzielenia się wartościowymi treściami. Poprzez regularne publikowanie odcinków można budować swoją markę, dostarczać przydatne informacje i inspirację dla klientów oraz budować zaufanie poprzez autentyczne i osobiste relacje.
  2. Zaangażowanie
    Jednym z najważniejszych aspektów budowania lojalności klientów jest tworzenie silnych relacji z nimi. Podcasty pozwalają firmom na budowanie zaangażowania poprzez ciekawe tematy, odpowiedzi na ważne dla klientów pytania, przydatne wskazówki i porady oraz możliwość przesyłania pytań i opinii o odcinkach. To wszystko sprzyja budowaniu więzi i wzmacnianiu lojalności klientów, a firmie daje kanał do przeprowadzenia badań rynku, zbierania pomysłów na nowe produkty i na komunikację językiem klienta.
  3. Przez ucho do serca
    Podcasty to wyjątkowa okazja do osobistej komunikacji z klientami. Firmy mogą tworzyć treści, które są bardziej osobiste i dopasowane do potrzeb grupy docelowej. Mogą dzielić się swoją historią, misją, wizją, zbierać kontakty i pokazywać ludzi, którzy za nimi stoją
  4. Rozwiązywanie problemów klientów
    Własny podcast może być platformą do omawiania problemów i wyzwań, z którymi borykają się klienci, oraz dostarczania rozwiązań i wskazówek. Pomaganie klientom w codziennych sprawach może zwiększyć ich lojalność wobec firmy.
  5. Budowanie społeczności 
    Podcasty mogą również być doskonałym narzędziem do budowania społeczności wokół marki. Dzięki temu będziesz mieć odbiorców na nowe produkty i ambasadorów marki, którzy będą polecać nas swoim znajomym.
  6. Marka ekspercka
    Własny podcast może pomóc w budowaniu reputacji jako eksperta w danej dziedzinie, co może przyczynić się do zwiększenia zaufania klientów i przyciągnięcia nowych propozycji i szans, których dziś nie potrafisz sobie nawet wyobrazić.
Kamila Tokarska
Kamila Tokarska
Trenerka Podcastów z DobrostanPodcast.pl
Pomaga firmom docierać do klientów poprzez autorski podcast i budowanie marki osobistej, bo podcast to trampolina do widoczności i prosty kanał marketingowy, gdy nie lubisz sprzedawać.
Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy