Profil firmy na Instagramie, czyli sposób na dotarcie do nowych klientów
Instagram jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się portali społecznościowych na świecie. Miesięcznie gromadzi ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników1. 70% z nich ma mniej niż 35 lat2. Chcesz docierać do tej grupy odbiorców? Rozwiązaniem będzie stworzenie firmowego profilu na Instagramie!
Zgodnie z maksymą „bądź tam, gdzie Twój klient” spraw, żeby Twoja firma zaistniała na Instagramie. Dzięki aplikacji możesz zbudować świadomość marki, łatwo nawiązywać kontakt ze swoimi odbiorcami oraz na wiele różnych sposobów prezentować ofertę przedsiębiorstwa. Profil firmowy zawiera dodatkowe funkcje, niedostępne dla prywatnych użytkowników, dlatego nie zwlekaj z włączeniem funkcji konta firmowego.
Instagram – czy warto założyć profil firmowy?
Jak podaje sam Instagram – użytkownicy tej aplikacji każdego dnia odwiedzają przeszło 200 mln kont firmowych. Taki profil niesie więc ze sobą wiele korzyści handlowych, marketingowych i analitycznych. Przede wszystkim konta firmowe (nazywane też profesjonalnymi) mają opcję płatnej promocji postów. Pozwala to dotrzeć do szerszej grupy odbiorców zainteresowanych naszą marką.
Znajdziesz w nim również dodatkowe informacje, takie jak kontakt, e-mail i adres. Jeśli więc szukasz sposobu na szybkie i proste założenie sklepu internetowego, możesz tego dokonać na profesjonalnym profilu i sprzedawać wprost przez aplikację. Istotną funkcją konta firmowego są również statystyki – nie tylko poszczególnych postów, ale i całego profilu. Rozumiesz już, jak wiele przemawia za włączeniem tych funkcji?
Jak utworzyć profil firmowy na Instagramie?
Istnieją dwa sposoby, które pozwolą Ci stworzyć konto firmowe na Instagramie – i każdy z nich jest bezpłatny. Możesz przekształcić swój istniejący profil na firmowy – czyli dołożyć do niego nowe opcje. Wystarczy, że w „Ustawieniach”:
- przejdziesz do zakładki „Konto”
- wybierzesz opcję „Przełącz na konto profesjonalne”
- następnie dostosujesz kategorię, która najlepiej opisuje Twoją działalność.
Gotowe! Jeśli nie masz jeszcze profilu w aplikacji i zastanawiasz się, jak założyć konto firmowe na Instagramie, to musisz wiedzieć, że jest to równie proste. Na początku utwórz konto przedsiębiorstwa – z poziomu aplikacji lub strony internetowej – a następnie przekształć je na profesjonalne. Korzyści płynące z posiadania konta firmowego dostrzegli już użytkownicy na całym świecie. W 2017 r. Instagram świętował istnienie 25 milionów profili profesjonalnych. Obecnie jest ich ponad 200 milionów!
Jak należy prowadzić profil firmowy na Instagramie?
Na profilu firmowym możesz publikować treści dotyczące Twojej firmy w formie postów, instastories i rolek. Zadbaj o estetykę udostępnianych materiałów, ich oryginalność i spójność. Nie przesycaj profilu komunikatami reklamowymi. Skup się na tworzeniu świadomości marki. Wbrew pozorom na takie treści stawia największa liczba reklamodawców korzystająca z Instagrama.
Według raportu Sotrender, w 2021 r. przeznaczono na ten cel aż 43% nakładów reklamowych użytkowników serwisu3. Profil firmowy pozwala na zbieranie i analizowanie danych o Twoich obserwatorach. Dzięki temu dowiesz się, kim są i dostosujesz do nich publikowane treści.
Reaguj na trendy panujące w internecie. Użytkownicy Instagrama to w większości ludzie młodzi, którzy zauważą Twoje zaangażowanie w tworzone treści i chętniej podadzą je dalej. W ten sposób szybko stworzysz sieć odbiorców. Zadbaj o relacje z nimi, odpowiadając na przesłane wiadomości i komentarze. Docieraj do nowych odbiorców ze spersonalizowaną ofertą, aby zatrzymać ich na dłużej.
Jak widzisz, profil firmy na Instagramie to świetne, rozbudowane narzędzie, dzięki któremu możesz szybko zwiększyć swoje zasięgi. Pamiętaj, by prezentowane tam treści były najwyższej jakości oraz by dobrze korespondowały ze strategią medialną Twojej firmy!
1 https://www.cnbc.com/2021/12/14/instagram-surpasses-2-billion-monthly-users.html
2 https://www.businessofapps.com/data/instagram-statistics/
3 https://www.sotrender.com/blog/pl/2022/01/reklama-na-facebooku-w-2021-analiza/
Polecamy
- Marketing afiliacyjny, czyli jak zarabiać na polecaniu produktów i usługczas czytania4minuty19.05.2023Sprawdź, na czym polega ten model i zacznij promocje z wykorzystaniem z sieci partnerskich. Podpowiadamy, od czego zacząć.
- Twoja pierwsza firmowa reklama na Facebookuczas czytania10minuty15.12.2022Posiadasz konto firmowe na Facebooku? A zatem masz łatwy dostęp do potężnego silnika reklamowego - Menedżera reklam. Dowiedz się więcej!
- Jak promować firmę w mediach społecznościowych? Najważniejsze informacjeczas czytania8minuty07.12.2022Kluczem do sukcesu w działaniach marketingowych firmy jest umieszczanie treści tam, gdzie przebywają konsumenci. Zobacz, jak to zrobić w mediach społecznościowych.