Integracja Google Ads z innymi produktami Google – jak to zrobić?

10 min

kartka z napisem Google Ads na niebieskim tle

Platforma Google Ads to jeden z najlepszych sposobów na reklamowanie Twojej firmy w sieci. Aby tworzyć skuteczne kampanie, musisz postawić na pozyskiwanie i analizę danych. Przydatne okażą się inne narzędzia Google. Możesz bezpłatnie zintegrować je w ramach jednego systemu.

Ekosystem reklamowy Google: dostępne usługi

Produkty Google nie ograniczają się wyłącznie do najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki, która dla wielu użytkowników stała się synonimem poszukiwania informacji w internecie. To także pełen zestaw narzędzi niezbędnych w pracy specjalistów marketingu, właścicieli firm czy administratorów prywatnych lub biznesowych stron internetowych. Jeżeli również należysz do tego grona i korzystasz z narzędzia Google Ads, pomyśl o sięgnięciu po dodatkowe rozwiązania. Przygotowanie integracji pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo pracy i środków.

Korzystanie z marketingowego potencjału Google to w dzisiejszych czasach niemal obowiązek przedsiębiorców. Nie tylko tych działających online. Według danych WebFX aż 46% wszystkich wyszukiwań dotyczy lokalnych biznesów1.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, świadczysz zdalnie usługi czy posiadasz punkt stacjonarny, możesz zwiększyć sprzedaż dzięki umiejętnemu wykorzystaniu narzędzi. Usługi Google dla marketerów tworzą spójny system i są ze sobą połączone w ramach Google Marketing Platform. Dzięki temu zadbasz o wszystkie aspekty funkcjonowania Twojego przedsiębiorstwa online. Co wchodzi w skład tej platformy? Oprócz Google Ads (dawniej AdWords), która umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce lub na stronach partnerskich Google, są to:

  • Google Analytics: współczesny biznes opiera się na danych i ich umiejętnej analizie. GA jest jednym z najpowszechniej wykorzystywanych narzędzi, niemal niezbędnym, jeżeli myślisz o reklamowaniu swojej witryny, optymalizacji treści i zdobywaniu wiedzy o użytkownikach. W pewien sposób łączy również większość pozostałych narzędzi, ponieważ pozwala na badanie skuteczności innych działań – zarówno płatnych, jak i bezpłatnych.
  • Google Search Console: to narzędzie bezpośrednio połączone z Twoją witryną internetową. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie i lepsze wyniki wyświetlania w wyszukiwarkach, integracja okaże się po prostu konieczna. Dzięki GSC poznasz słowa kluczowe, które prowadzą do Twoich treści, zdiagnozujesz pojawiające się na stronie błędy i zyskasz dostęp do rozbudowanych statystyk i analiz.
  • Google Tag Manager: zdobywanie informacji o Twoich kampaniach i innych działaniach nie byłoby możliwe bez tagów, czyli specjalnych fragmentów kodu, które są osadzane w witrynie. Google Tag Manager pozwala je zebrać i zarządzać z poziomu jednego narzędzia.
  • Search Ads 360 i Display & Video 360: Search Ads to nowa propozycja Google, która rozszerza możliwości Google Ads. W jej ramach możesz przygotować kampanie reklamowe, które będą widoczne w innych sieciach, w tym w Baidu, Yahoo czy Microsoft Advertising. Display & Video pozwala natomiast na koordynowanie i zarządzanie wieloma kampaniami z jednego miejsca.
  • Looker Studio (dawniej Google Data Studio): wizualizacja i analiza danych są równie ważne, co ich pozyskiwanie. Looker Studio pozwala zbierać informacje w jednym miejscu, automatyzować generowanie raportów i zadbać o ich stronę wizualną. Integracja narzędzi Google z tą platformą znacznie uprości Twoją pracę i pozwoli na osiągnięcie lepszych rezultatów.

Google Ads i Google Analytics: jak połączyć konta?

Oczywiście to, z jakich integracji skorzystasz, zależy wyłącznie od Ciebie. Część z nich okaże się interesująca zwłaszcza z perspektywy zaawansowanych użytkowników. Integracja Twojego konta Google Ads z Google Analytics jest jednak podstawą, która pozwoli Ci znacząco zwiększyć skuteczność kampanii i pozyskiwać miarodajne dane na ich temat.

Dzięki integracji:

  • zyskasz możliwość importowania danych o transakcjach i innych zdarzeniach do konta Google Ads,
  • wyświetlisz informacje o skuteczności kampanii reklamowych w Google Analytics,
  • utworzysz kampanie remarketingowe w Google Ads z wykorzystaniem danych Analytics,
  • poznasz pełną ścieżkę, którą pokonują Twoi użytkownicy, i wszystkie zdarzenia oraz współczynniki mierzone przez Google Analytics.

Jak zintegrować ze sobą te usługi? Najpierw zaloguj się do konta Google Analytics. Wybierz opcję „Administracja”, znajdującą się w dolnym lewym rogu strony.

Panel Analytics

W sekcji „Połączenia usług” wybierz „Połączenia z Google Ads”.

W następnym oknie znajdziesz listę wszystkich kont Google Analytics, z których korzystasz. Aby skonfigurować nowe połączenie, wybierz odpowiednią opcję.

Google Analytics, panel do łączenia z Google Ads

W kolejnym oknie kliknij „Wybierz konta Google Ads”, wskaż konto, z którym chcesz zintegrować Google Analytics i wybierz opcję „Potwierdź”.

konfiguracja połączenia aplikacji, zrzut

Po wybraniu kont przejdź do sekcji konfiguracji. Możesz w niej ustalić przede wszystkim automatyczne tagowanie, które pozwoli na rejestrowanie szczegółów każdego kliknięcia w Twoich raportach Analytics.

konfiguracja z YouTube

Po wybraniu opcji „Prześlij” otrzymasz informację, że połączenie zostało utworzone. Teraz po przejściu do zakładki „Reklamy” w Google Analytics uzyskasz rozbudowane informacje na temat swoich reklam Google Ads. Możliwe będzie sprawdzenie ich skuteczności, otrzymasz również sugestie, które pozwolą Ci tworzyć skuteczniejsze kampanie.

Docieraj do swoich widzów dzięki integracji z YouTube

Google Ads może być również zintegrowane z Twoim kanałem YouTube. Aby je ze sobą połączyć, w zakładce „Narzędzia i ustawienia” wybierz opcję „Połączone konta”.

konfiguracja z YouTube

Znajdziesz w niej listę różnych usług, które możesz połączyć z kontem Google Ads. Na samym dole listy znajdziesz YouTube. Kliknij w „Szczegóły”.

Panel do łączenia aplikacji Google

Następnie wybierz „Dodaj kanał” i w kolejnym oknie wyszukaj swój kanał. Możesz w tym celu posłużyć się jego nazwą lub skopiować prowadzący do niego adres URL. Następnie przejdź do YouTube.

W wyświetlonym oknie wprowadzisz nazwę linku, która pomoże Ci właściwie zidentyfikować połączenie. Masz również możliwość wybrania ustawień związanych z marketingiem. Zdecydujesz, czy udostępniane będą dane o liczbie wyświetleń reklam, zachowaniu użytkowników, którzy obejrzeli reklamy, i dane niezbędne do konfiguracji kampanii remarketingowych.

Łatwe testy A/B kampanii reklamowych z Google Optimize

Jeżeli chcesz tworzyć lepsze kampanie reklamowe, musisz przede wszystkim ciągle analizować swoje działania i próbować wielu scenariuszy. Jak przekonać się, która kreacja reklamowa czy zestaw tekstów jest lepszy? Najbardziej miarodajne informacje uzyskasz, jeżeli sprawdzisz, jak reagują na nie sami odbiorcy. Ręczne porównywanie reklam zajmowałoby jednak sporo czasu. Test A/B, który sprawdzi skuteczność kampanii, możesz wykonać, korzystając z Google Optimize.

Jeśli chcesz zintegrować Google Ads z Google Optimize, najpierw musisz wdrożyć Google Analytics. Następnie zaloguj się do konta Google Ads i przejdź do zakładki „Narzędzia”, a potem wybierz opcję „Połączone konta” i przejdź do Google Analytics. Aby zintegrować Google Ads z Google Optimize, włącz udostępnianie Google Optimize.

panel do integracji z Google Optimize

Narzędzia pomocne podczas kampanii reklamowych

W ramach środowiska Google znajdziesz także kilka narzędzi, które pozwolą Ci przygotowywać lepsze kampanie reklamowe i wyciągać więcej korzyści z marketingu w internecie. Do takich rozwiązań należy między innymi:

  • Planer słów kluczowych Google Ads (Keyword Planner): Google Ads, choć jest platformą reklamową, działa pod wieloma względami podobnie do wyszukiwania. Aby reklamy wyświetlały się odpowiednim użytkownikom, musisz więc dobrać frazy, których poszukują w sieci. W tym celu przyda Ci się zintegrowany z Google Ads Planer słów kluczowych.
  • Google Trends: jeżeli zajmujesz się tworzeniem treści (w tym również treści reklam), dobrą inspiracją może okazać się Google Trends. W tym serwisie dowiesz się, jakie tematy i słowa kluczowe cieszą się obecnie największą popularnością. To świetny sposób na wyprzedzenie konkurencji i zaproponowanie użytkownikom tego, czego oczekują.
  • Ankiety Google: możesz również uzyskiwać informacje od swoich odbiorców bezpośrednio za pośrednictwem ankiet Google. W ten sposób dowiesz się więcej na temat osób odwiedzających Twoją witrynę, możesz również budować zaangażowane grono użytkowników, co pozwoli Ci w przyszłości tworzyć jeszcze skuteczniejsze kampanie.
  • Profil firmy w Google: uzupełnieniem Twoich działań promocyjnych powinna być profesjonalnie przygotowana wizytówka firmy w Google. Pozwoli Twoim odbiorcom na uzyskanie najważniejszych informacji na temat przedsiębiorstwa i jego oferty. W tym miejscu klienci pozostawiają także opinie i oceny. Wizytówka jest widoczna nie tylko w wynikach wyszukiwania: można ją znaleźć również w Mapach Google.

1 https://www.webfx.com/local-seo/statistics/

 

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy