Wizytówka firmy w Google. Jak założyć profil firmy i dlaczego warto?
Czasy, kiedy wizytówka była kojarzona z niewielką papierową karteczką, już dawno minęły. Postępująca cyfryzacja wprowadziła szereg zmian w otaczającej nas rzeczywistości. Dziś, jeśli chcesz, by Twoja firma została znaleziona, wizytówka w standardowej wersji już nie wystarczy. Potrzebujesz czegoś ekstra: wizytówki Google. Jak działa to narzędzie i w jaki sposób je skonfigurować? Dzięki naszemu poradnikowi szybko przebrniesz przez cały proces!
Wizytówka Google – czym jest?
Mówiąc w pewnym uproszczeniu, wizytówka Google to profil Twojej firmy, w którym możesz zdecydować o tym, jakie dane chcesz zaprezentować swoim klientom lub partnerom biznesowym. Jeśli jesteś freelancerem, który działa samodzielnie, może to być np. numer telefonu. Jeśli zaś Twoja firma ma biuro, gdzie Ty lub zatrudniani przez Ciebie pracownicy mogą spotkać się z klientem, to warto umieścić tam także jego adres — będzie on widoczny m.in. w Google Maps.
To jednak nie wszystko. Jeśli prowadzisz restaurację, do usługi możesz nawet dodać menu, jakie oferujesz. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu już na etapie poszukiwań lokalu znacznie zwiększasz szanse na to, że klienci wybiorą właśnie Twoją ofertę. Warto też dodać tam informację o godzinach pracy – Twoi goście na pewno to docenią!
Jednak największą siłą wizytówki Google jest sekcja opinii. Nie jest żadną tajemnicą, że system poleceń i rekomendacji to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań w biznesie. Wnioski takie zostały wysnute, a następnie potwierdzone już w 2013 roku, co dokładnie opisuje raport Understanding the Digital World1. Jeśli Twoi kontrahenci są zadowoleni ze świadczonych przez Ciebie usług, poproś ich, aby podzielili się swoim komentarzem w sieci. Dzięki temu znacznie zwiększysz szansę na to, że inni spojrzą na prowadzoną przez Ciebie działalność przychylnym okiem. Znacznie ułatwi Ci to też występowanie przed nimi w roli osoby, która jest biegła w tym, co robi – bez względu na to, czy jesteś CEO agencji marketingowej, studia foto, czy restauracji.
Czy wizytówka Google jest darmowa?
Mamy dla Ciebie świetne wieści! Jeśli chcesz zwiększyć swoją rozpoznawalność, korzystając z wizytówki Google, nie musisz ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Możesz jednak trochę pomóc szczęściu: wystarczy, że wykupisz płatną reklamę w usłudze Google Ads. Pamiętaj też, że użytkownicy na pewno docenią odpowiednie zdjęcia, które wyświetlą się, gdy internauci klikną w nazwę Twojej firmy. Zadbaj o to, by zamieszczone tam fotografie wyglądały świetnie!
Co zrobić, jeśli wynajmujesz biuro w wielkim biurowcu? Ciekawym rozwiązaniem, które może pomóc trafić osobom zainteresowanym wprost do Twojej firmy, będzie stworzenie wirtualnego spaceru wewnątrz budynku. Pomoże w tym technologia Google Street View. Warto zlecić to zadanie zawodowcom. Dlaczego?
W ten sposób zyskujesz pewność, że internauci zobaczą firmę, która w profesjonalny sposób podchodzi do kontaktu z klientem. Taki podwykonawca na pewno zadba nie tylko o jakość grafik, ale również o wygląd Twojej firmy, np. by na biurkach pracowników podczas sesji nagraniowej panował idealny porządek. To właśnie takie subtelne szczegóły, widoczne na wizytówce lub w Street View, mogą zaważyć na tym, jak Twój biznes będzie postrzegany w internecie. Nie zostawiaj tego przypadkowi!
Jak założyć wizytówkę Google dla swojej firmy?
Przede wszystkim, zaloguj się swoim kontem Google do usługi biznesowej dostępnej tutaj: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Teraz musisz stworzyć profil swojej firmy. Pamiętaj: im więcej danych podasz na etapie rejestracji, tym lepiej. Udostępnij zdjęcia, logo, dodaj godziny otwarcia, dane kontaktowe czy pinezkę w Google Maps.
Kolejny krok to weryfikacja wizytówki Google. Firma z Mountain View dba o to, by w usłudze nie znajdowały się np. fikcyjne działalności gospodarcze. Właśnie dlatego tak ważna jest autoryzacja. Na dane teleadresowe, jakie podasz w formularzu, przyjdzie karta z unikalnym kodem.
Po jego wprowadzeniu w panelu Google możesz cieszyć się wszystkimi funkcjami, jakie daje Ci zarówno wizytówka, jak i cała usługa Moja Firma: nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć konto firmowe z reklamowym, a następnie szybko zarządzać kampaniami Google Ads.
Dlaczego warto założyć wizytówkę Google?
Przede wszystkim dlatego, że to świetna, a jednocześnie darmowa reklama Twojego biznesu. Zwróć uwagę na to, że z wyszukiwarki Google w Polsce korzysta około 97% internautów2. Mało tego! Statystycznie każdy z nas spędza w sieci 23 lata i pięć miesięcy. Wyprzedzamy m.in. obywateli Stanów Zjednoczonych czy Kanady, a nieznacznie przegrywamy z Niemcami (24 lata i 8 miesięcy)3.
Na wyszukiwanie danych w sieci przeznaczamy niemal dwie godziny na dobę, a na zakupy online poświęcany godzinę i 45 minut. Jak widzisz, jesteśmy bardzo zdigitalizowanym społeczeństwem. Chcąc zwiększyć swoje szanse na sukces w biznesie, nie możesz bagatelizować widoczności w sieci.
Wizytówka Google przyda Ci się też w działaniach SEO. Mowa tu o tzw. pozycjonowaniu lokalnym. Jeśli prowadzisz np. pizzerię, która działa tylko w jednym mieście w Polsce, to odpowiednio skonfigurowana wizytówka Google oraz dokładnie uzupełnione informacje w profilu konta w zakładce Moja Firma, mogą zapewnić Ci stały przypływ klientów.
Pamiętaj jednak o tym, że samo założenie konta w tej usłudze to dopiero początek. Jeśli chcesz pokazać się w sieci z dobrej strony, koniecznie musisz zaglądać do swojej wizytówki i stale ją ulepszać. Bardzo ważny jest też kontakt z klientem.
Odpowiadaj na opinie, a z biegiem czasu, gdy biznes będzie się rozwijał, zainwestuj w płatną promocję.
1 https://press.princeton.edu/books/hardcover/9780691219097/understanding-the-digital-world
2 https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/97-proc-polskich-internautow-korzysta-ze-stron-google-najczesciej-z-wyszukiwarki-i-youtube
3 https://www.telepolis.pl/wiadomosci/prawo-finanse-statystyki/polacy-spedzaja-w-sieci-ponad-23-lata-swojego-zycia
Polecamy
- Twoja pierwsza firmowa reklama na Facebookuczas czytania10minuty15.12.2022Posiadasz konto firmowe na Facebooku? A zatem masz łatwy dostęp do potężnego silnika reklamowego - Menedżera reklam. Dowiedz się więcej!
- Pozytywne opinie klientów – istota zaufania do markiczas czytania10minuty08.12.2022Dowiedz się, jak zachęcić klientów do publikowania pozytywnych recenzji i zarządzać dostępnymi w sieci opiniami.
- Prosty język w biznesie. Czy się opłaca?czas czytania4minuty10.05.2023Czy przedsiębiorcy mogą budować swoją komunikację na prostym języku? Oczywiście! Podpowiemy Ci, jak sprawnie to robić. Sprawdź!