Pierwsze kroki z Google Ads – jak założyć konto i stworzyć kampanię reklamową?
Platforma Google Ads pozwoli Ci skutecznie zareklamować Twój biznes w sieci. Przed rozpoczęciem pierwszej kampanii musisz jedynie założyć konto. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to krok po kroku.
Google Ads (dawniej znane jako Google AdWords) to należący do Google system reklamowy umożliwiający wyświetlanie reklam w oknie wyszukiwarki oraz serwisach zrzeszonych w ramach programu Adsense. Według portalu Statista, Google posiada niemal 30% udziałów w globalnych przychodach z reklam cyfrowych, wyprzedzając pod tym względem Facebooka1.
To olbrzymi potencjał, do którego możesz zyskać szybki dostęp: konieczne będzie jedynie założenie konta Google Ads. Jest ono przepustką do tworzenia kampanii reklamowych pozwalających osiągnąć różne cele – nie tylko bezpośrednią sprzedaż, ale również pozyskiwanie danych kontaktowych Twoich klientów (generowanie leadów) czy budowanie świadomości marki. Cała procedura rejestracji zajmie kilka minut i umożliwi niemal natychmiastowe stworzenie kampanii.
Czego potrzebujesz, by założyć konto Google Ads?
Zakładanie konta Google Ads wymaga od Ciebie przygotowania dwóch elementów:
- adresu e-mail – nie musi być to adres w domenie Gmail, ale warto wykorzystać ten, którego używasz do zarządzania innymi narzędziami, takimi jak Google Analytics czy Google Search Console;
- adres witryny firmy – musisz wskazać stronę internetową, która wyświetli się po kliknięciu w reklamę. Jest to jedna z pierwszych informacji, o którą poprosi Cię Google, jeszcze zanim utworzysz pierwszą kampanię.
Jak skonfigurować Google Ads krok po kroku?
1. Aby założyć konto Google Ads, wejdź na stronę https://ads.google.com/ i wybierz opcję „Rozpocznij teraz”.
2. Wyświetli się okno, w którym możesz wskazać adres e-mail lub telefon, które wykorzystujesz do logowania w innych usługach Google. W następnym kroku zaloguj się.
3. Jeżeli chcesz zalogować się innym kontem mailowym, wybierz opcję „Utwórz nowe konto”, następnie uzupełnij dane i przejdź do skrzynki mailowej, aby potwierdzić, że należy do Ciebie.
4. Po zalogowaniu czas na utworzenie nowej kampanii. W tym celu najpierw wskaż nazwę firmy.
5. W następnym kroku uzupełnij adres strony internetowej. Zobaczysz także, jak witryna będzie się wyświetlać użytkownikom, którzy klikną w Twoją reklamę zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze.
6. Następnie musisz określić cel reklamowy – może nim być zwiększenie sprzedaży lub pozyskanie danych potencjalnych klientów (lead generation), uzyskanie większej liczby połączeń telefonicznych, albo odwiedzenie punktu stacjonarnego.
7. Aby Twoje kampanie były skuteczne, muszą korzystać z danych. Możesz je oczywiście zbierać w ramach narzędzi oferowanych przez Google. Jeżeli Twoja witryna nie jest jeszcze zintegrowana z Google Analytics, zobaczysz odpowiedni komunikat. Warto skonfigurować tę usługę na swoim koncie, ale jeśli nie chcesz tego robić w tej chwili – pomiń ten krok.
8. Następnie możesz uzupełnić tekst swojej pierwszej reklamy. Od razu zobaczysz także, jak prezentuje się w wyszukiwarce.
Co powinno znaleźć się w treści?
- W nagłówku i opisie umieść słowa kluczowe, w których ustaleniu pomoże Ci Planer Słów Kluczowych. Jeżeli reklama dotyczy np. Twojej szkoły języków obcych, dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie w sekcji nagłówka fraz takich jak „Angielski w Olsztynie” czy „Szkoła języków obcych Olsztyn”.
- Sugestywna reklama powinna zawierać wezwanie do działania. Stawiaj na frazy takie jak „Kup teraz!” czy „Zapisz się!”.
- Pisz językiem korzyści: postaraj się ustalić, czego oczekują Twoi odbiorcy i jakie są ich problemy, a następnie zaproponuj ich rozwiązanie. Możesz napisać: „Matura z angielskiego? Zapisz się na nasz kurs maturalny w Olsztynie!”.
- Prezentuj ważne informacje: w tekstach reklamowych nie masz do dyspozycji zbyt wiele miejsca. W nagłówku możesz umieścić maksymalnie 30 znaków, a jeden opis to 90 znaków. Postaw na konkrety i najbardziej istotne dane.
9. Potem uzupełnij jeszcze grupę tematyczną słów kluczowych, na które będzie wyświetlać się reklama oraz określ jej obszar i budżet. Gotowe!
Tryb inteligentny czy tryb eksperta?
Domyślnie logowanie Google Ads wykorzystuje tryb inteligentny – tworzenie nowej kampanii jest w nim uproszczone i przybiera postać intuicyjnego kreatora. Możesz jednak przełączyć się na tryb eksperta. W jego ramach możesz między innymi połączyć więcej kont czy promować także swoją aplikację mobilną. Tryb eksperta daje Ci również możliwość bardziej precyzyjnego kształtowania celów kampanii, w tym określania konwersji lub budowania świadomości marki, wskazywania grup odbiorców i realizowania większych projektów.
Możesz również utworzyć konto Google Ads bez kreowania nowej kampanii – w tym celu wybierz opcję „Skonfiguruj tylko konto”. Wystarczy, że umieścisz podstawowe informacje o Twojej firmie oraz wskażesz walutę rozliczenia.
Zastanawiasz się, jak założyć konto Google Ads na telefonie? Zrobisz to w dokładnie taki sam sposób. Kreator jest dostępny również na urządzeniach mobilnych.
Jak umieścić kod Google Ads na stronie?
Badanie skuteczności reklam, w tym przede wszystkim analiza tego, czy doszło do konwersji. Czyli określonego przez Ciebie celu (takiego jak dodanie produktu do koszyka lub uzupełnienia formularza z danymi kontaktowymi) wymaga zbierania odpowiednich danych. W tym celu po utworzeniu kampanii otrzymasz tag Google, który musisz umieścić na swojej stronie. Powinien znaleźć się w sekcji head Twojej witryny (<head></head>). Możesz również skorzystać z wtyczek, które oferuje np. Twój system zarządzania treścią, taki jak WordPress.
Świetnym sposobem na umieszczenie kodu śledzącego Google Analytics na Twojej stronie będzie skorzystanie z innego narzędzia Google, jakim jest Google Tag Manager. W jego ramach możesz wygenerować kontener tagów, który pozwoli na przesyłanie informacji do kilku usług. W praktyce zamiast wielu kodów, które trzeba byłoby implementować na stronie w standardowym scenariuszu, wystarczający okaże się jeden fragment kodu.
Profil płatności i dane rozliczeniowe
Po zakończeniu konfigurowania kampanii wyświetli się okno dotyczące potwierdzenia informacji rozliczeniowych. Poza wskazaniem kraju rozliczenia i strefy czasowej, musisz również określić profil płatności, który będzie powiązany z konkretną kampanią albo całym kontem Google Ads.
Może być to Twój profil osobisty, który wykorzystujesz podczas rozliczania innych płatności na rzecz Google, np. w ramach sklepu Google Play czy YouTube. Możesz również wybrać opcję „Utwórz profil płatności”, aby stworzyć nowy profil. W tym celu uzupełnij formularz o dane osoby kontaktowej oraz ustawienia płatności – np. dane karty kredytowej lub debetowej, z której będziesz korzystać.
1 https://www.statista.com/statistics/290629/digital-ad-revenue-share-of-major-ad-selling-companies-worldwide/
Polecamy
- Jak zainstalować Google Analytics na stronie internetowej?czas czytania7minuty14.12.2022Jeżeli prowadzisz własny serwis internetowy, możesz pozyskiwać dane oraz analizować je w bardzo prosty i darmowy sposób. Wystarczy, że skorzystasz z Google Analytics, którego znajomość jest dziś niezbędna
- Integracja Google Ads z innymi produktami Google – jak to zrobić?czas czytania10minuty06.12.2022Platforma Google Ads to jeden z najlepszych sposobów na reklamowanie firmy w sieci. Przydatne są też inne narzędzia Google. Zintegruj je bezpłatnie w ramach jednego systemu.
- Bramka płatnicza - co to jest i jak ją wybrać?czas czytania5minutyartykuł zawiera załącznik27.04.2023Bramka płatnicza wpływa na ogólne wrażenie z zakupów, ułatwia cały proces i zapewnia bezpieczeństwo. Dowiedz się więcej o tym rozwiązaniu i wybierz najlepszą opcję!5min