Powiadomienia

    Co automatyzacja procesów oznacza dla Twoich klientów?

    3 min

    uśmiechnięta kobieta korzysta z telefonu

    Automatyzacja procesów biznesowych to przede wszystkim klucz do zaoszczędzenia czasu, zwiększenia efektywności i obniżenia kosztów operacyjnych. Jednak poza oczywistymi korzyściami dla samej firmy, wpływ jej wdrożenia odczuwają także klienci – nawet gdy sami nie są tego nawet świadomi. Jak automatyzacja przekłada się na poprawę jakości obsługi i zadowolenie klientów? Dlaczego warto ją wdrożyć w procesach, które bezpośrednio powiązane są z obsługą leadów i pracą projektową? Już odpowiadamy!

    Co wdrożenie automatyzacji oznacza dla Twoich klientów?

    Automatyzacja procesów biznesowych to sposób na usystematyzowanie jakości obsługi, drastyczne skrócenie czasu odpowiedzi oraz możliwość personalizowania komunikatów praktycznie w czasie rzeczywistym. W ten sposób automatyzacja nie tylko usprawnia procesy wewnętrzne, ale również wpływa na postrzeganie marki jako nowoczesnej i skoncentrowanej na potrzebach klienta, co jest nieocenione w kontekście budowania długotrwałych relacji. Oto kilka przykładów:

    Zautomatyzowana personalizacja

    Jednym z kluczowych aspektów, na które wpływa automatyzacja, jest możliwość szybkiego personalizowania komunikatów, wiadomości oraz ofert kierowanych do klientów. Dzięki gromadzeniu, analizowaniu i wykorzystywaniu danych, system w kilka sekund samodzielnie tworzy dopasowane treści, a nawet spersonalizowane i obrandowane pliki z ofertami PDF. 

    Odpowiedzi przez całą dobę

    Klienci oczekują szybkiej reakcji, a zwlekanie z udzieleniem odpowiedzi na zapytanie bywa równoznaczne z utraceniem szansy sprzedaży. Wdrożenie systemu automatyzacji rozwiązuje ten problem kompleksowo – jego działanie można porównać do zatrudnienia kilku specjalistów pracujących przez całą dobę! Co więcej, nie mówimy tutaj już o prostych chatbotach, ale o wirtualnych konsultantach dysponujących wiedzą o usługach, produktach, ofertach, a nawet samych klientach.

    Szybka i efektywna obsługa

    Automatyzacja wspierana przez narzędzia AI znacząco wykracza poza standardowe zastosowania nowych technologii w komunikacji. Dzięki wdrożeniu zautomatyzowanego systemu CRM możliwe jest generowanie spersonalizowanych ofert oraz umów w kilka sekund! Wystarczy, że lead przejdzie na kolejny etap lejka, a system samodzielnie przeanalizuje potrzebne dane i na ich podstawie przygotuje kompletne dokumenty – w tym umowy NDA. Procesy ciągnące się często przez całe dni, teraz działają w tle, a to bezpośrednio skraca czas potrzebny na zamknięcie sprzedaży.

    Usprawnienie procesu raportowania

    Przyspieszenie analizy danych i raportowania to jeden z najważniejszych aspektów działania automatyzacji. Zautomatyzowane systemy generują raporty w czasie rzeczywistym, informując kadrę zarządzającą i klientów o postępie realizacji poszczególnych etapów projektu. To zwiększa przejrzystość działań, a przy tym buduje zaufanie klientów, którzy na bieżąco śledzą, jak przebiega realizacja ich zlecenia. Automatyczne powiadomienia nie tylko podnoszą satysfakcję klienta, ale również pozwalają na szybsze reagowanie w przypadku wystąpienia ewentualnych problemów lub zmian w projekcie.

    Łatwiejsze i szybsze procesy zwrotów

    Automatyzacja procesów związanych ze zwrotami i reklamacjami sprawia, że cała procedura jest dla klienta łatwiejsza i szybsza. Mogą oni skorzystać z prostych formularzy online i automatycznych systemów obsługi, co zmniejsza stres związany z ewentualną koniecznością zwrotu produktu czy złożenia reklamacji. Szybka i bezproblemowa obsługa w takich sytuacjach znacząco wpływa na pozytywne postrzeganie firmy.

    Oszczędność czasu, czyli korzyści dla klientów

    Automatyzacja obniża koszty operacyjne związane z obsługą klienta, jednocześnie zwiększając jej jakość. Zautomatyzowane systemy obsługują praktycznie dowolną liczbę zadań w tym samym czasie. Dzięki temu konsultanci, doradcy i sprzedawcy mogą zaoszczędzony czas wykorzystać w przestrzeniach faktycznie wymagających ich wiedzy, doświadczenia i kreatywności.

    Czy Twoi klienci potrzebują automatyzacji?

    Automatyzacja wyróżnia się na tle innych rozwiązań tym, że do optymalizacji firmy podchodzi w sposób holistyczny. U jej podstaw zawsze leży dokładna analiza i mapowanie procesów, co pozwala lepiej zrozumieć, to co dzieje się wewnątrz organizacji. Czy klienci to zauważają? Tak, ale najczęściej bez świadomości tego, że podążają zautomatyzowanym procesem. Z ich punktu widzenia, zautomatyzowana firma po prostu działa sprawniej i lepiej od konkurencji – czują się zaopiekowani i lepiej zrozumiani, a to jedna z najprostszych dróg do zwiększenia sprzedaży.

    logo Let's automate
    Let’s automate
    Automatyzacja firm i procesów

    Projektujemy i wdrażamy automatyzacje procesów biznesowych. Ograniczamy liczbę powtarzalnych czynności do minimum, tak aby firmy mogły rozwijać się szybciej, a przy tym oszczędzać czas i pieniądze. 
    Więcej o nas: www.letsautomate.pl

    Czy ten artykuł był przydatny?
    średnia: 0 | 0 ocen

    Przeglądaj tematy

    • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
    • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
    • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
    • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
    • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
    • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
    • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
    • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
    • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
    • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
    • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
    • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
    • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
    • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
    • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
    • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
    • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
    • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
    • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
    • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
    • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
    • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
    • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
    • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
    • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
    • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
    • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
    • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
    • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
    • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
    • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
    • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
    • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
    • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
    • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
    • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
    • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
    • #KSeFwięcej artykułów z tagiem:#KSeF
    • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
    • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
    • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
    • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
    • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
    • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
    • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
    • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
    • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
    • #działalność nierejestrowanawięcej artykułów z tagiem:#działalność nierejestrowana
    • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
    • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
    • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
    • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
    • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
    • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
    • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
    • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
    • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
    • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
    • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
    • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
    • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
    • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
    • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
    • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
    • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
    • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
    • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP