Powiadomienia

    Jak włączyć kanał nadawczy na Instagramie?

    5 min

    ikony z sercem symbolizujące polubienia na Instagramie

    Social media nie dają nam ani chwili wytchnienia: giganci internetu co rusz wprowadzają nowe funkcje, które mają zaangażować twórców i odbiorców. Jedną z ostatnio dodanych funkcji na Instagramie jest możliwość utworzenia kanału nadawczego (Broadcast Channel). Jak stworzyć własny kanał nadawczy na Instagramie i czy warto go mieć na swoim profilu? Wyjaśniamy!

    Instagram: kanał nadawczy na komputerze i w telefonie

    Kanał nadawczy to jednostronna forma komunikacji twórcy na Instagramie z obserwującymi. Jako właściciel profilu firmowego na Instagramie możesz więc wysyłać do odbiorców kanału wiadomości, zdjęcia, filmiki, a także na przykład robić ankiety i zadawać pytania.

    Co ważne, użytkownicy zapisują się do kanałów nadawczych niezależnie od obserwowania danego profilu – mogą więc tylko obserwować Twoją firmę albo dodatkowo uczestniczyć w kanale nadawczym, który może dawać im poczucie bardziej bezpośredniego kontaktu z Tobą.

    Twórcy chwalą sobie kanały nadawcze jako szybki sposób na dotarcie do wielu osób. Co ważne, kiedy twórca umieści coś na kanale, odbiorcy otrzymują powiadomienie – dzięki temu szansa na to, że odczytają wiadomość albo odtworzą wideo, jest znacznie większa.

    Dołączyć do kanału nadawczego na Instagramie można zarówno na telefonie, jak i na komputerze. Warto jednak pamiętać, że wersja przeglądarkowa (na komputerze) nie ma wszystkich funkcji – przede wszystkim nie wyślesz w niej wiadomości, możesz jedynie przeglądać kanał. Z tego względu większość użytkowników chętniej korzysta z wersji mobilnej.

    Od 2025 roku ważnym warunkiem utworzenia kanału – oprócz statusu publicznego konta biznesowego lub twórcy – jest też posiadanie minimum 5 000 obserwujących.

    Kanał nadawczy na Instagramie – jak znaleźć na niego sposób?

    Zastanawiasz się, jak zrobić kanał nadawczy na ig z sensem? Ta funkcja jest idealna dla influencerów, marek, organizacji – każdego, kto chce zbudować bezpośrednią relację z obserwującymi. W przeciwieństwie do relacji wiadomości na kanale nadawczym nie znikają (chyba że usunie je twórca).

    Odbiorcy mogą więc w każdej chwili wrócić do wcześniejszych informacji. Jednostronna forma komunikacji jest też bardziej przejrzysta, uporządkowana i klarowna – Twoi subskrybenci na pewno to docenią, jeśli tylko będziesz mieć pomysł na to, co przekazywać w kanale nadawczym.

    Aby zachęcić obserwujących do dołączenia do kanału nadawczego, możesz zaproponować specjalny rabat dla subskrybentów kanału albo inne ekskluzywne treści: wcześniejszy dostęp do nowego produktu, „przecieki” z biura. Grunt to nie powtarzać tego, co i tak publikujesz w relacjach albo w postach: kanał nadawczy powinien dawać poczucie, że jego odbiorcy wiedzą coś, czego nie wie zwykły obserwujący.

    Zaangażowana społeczność subskrybentów może Ci pomóc w rozwijaniu profilu albo wręcz całej firmy. Odpowiednio sformułowane pytania i ankiety pozwolą Ci określić, czego potrzebują Twoi odbiorcy i na czym im najbardziej zależy. Dzięki temu będziesz tworzyć bardziej wartościowe treści i produkty.

    Jak założyć kanał nadawczy na Instagramie?

    Twój profil firmowy na Instagramie spełnia wymagane kryteria i przekonaliśmy Cię, że warto mieć kanał nadawczy dla swojej firmy? W takim razie pora go założyć – to bardzo proste!

    • Upewnij się, że Twoje konto jest kontem firmowym (Business Account) lub kontem twórcy (Creator Account). Możesz to sprawdzić (lub zmienić) w „Ustawieniach konta”.
    • Przejdź do menu „Wiadomości” (w prawym górnym rogu ekranu) i naciśnij ikonkę tworzenia nowej wiadomości (z kartką i ołówkiem).
    • Kliknij opcję „Utwórz kanał nadawczy”, a następnie podaj nazwę i opis.

    I to wszystko! Teraz możesz automatycznie zaprosić obserwujących do subskrypcji kanału i wysłać pierwszą wiadomość. Powodzenia!

    Czy ten artykuł był przydatny?
    średnia: 0 | 0 ocen

    Przeglądaj tematy

    • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
    • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
    • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
    • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
    • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
    • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
    • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
    • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
    • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
    • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
    • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
    • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
    • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
    • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
    • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
    • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
    • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
    • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
    • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
    • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
    • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
    • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
    • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
    • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
    • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
    • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
    • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
    • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
    • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
    • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
    • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
    • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
    • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
    • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
    • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
    • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
    • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
    • #KSeFwięcej artykułów z tagiem:#KSeF
    • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
    • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
    • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
    • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
    • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
    • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
    • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
    • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
    • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
    • #działalność nierejestrowanawięcej artykułów z tagiem:#działalność nierejestrowana
    • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
    • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
    • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
    • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
    • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
    • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
    • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
    • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
    • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
    • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
    • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
    • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
    • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
    • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
    • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
    • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
    • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
    • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
    • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP