Jak włączyć kanał nadawczy na Instagramie?
Social media nie dają nam ani chwili wytchnienia: giganci internetu co rusz wprowadzają nowe funkcje, które mają zaangażować twórców i odbiorców. Jedną z ostatnio dodanych funkcji na Instagramie jest możliwość utworzenia kanału nadawczego (Broadcast Channel). Jak stworzyć własny kanał nadawczy na Instagramie i czy warto go mieć na swoim profilu? Wyjaśniamy!
Instagram: kanał nadawczy na komputerze i w telefonie
Kanał nadawczy to jednostronna forma komunikacji twórcy na Instagramie z obserwującymi. Jako właściciel profilu firmowego na Instagramie możesz więc wysyłać do odbiorców kanału wiadomości, zdjęcia, filmiki, a także na przykład robić ankiety i zadawać pytania.
Co ważne, użytkownicy zapisują się do kanałów nadawczych niezależnie od obserwowania danego profilu – mogą więc tylko obserwować Twoją firmę albo dodatkowo uczestniczyć w kanale nadawczym, który może dawać im poczucie bardziej bezpośredniego kontaktu z Tobą.
Twórcy chwalą sobie kanały nadawcze jako szybki sposób na dotarcie do wielu osób. Co ważne, kiedy twórca umieści coś na kanale, odbiorcy otrzymują powiadomienie – dzięki temu szansa na to, że odczytają wiadomość albo odtworzą wideo, jest znacznie większa.
Dołączyć do kanału nadawczego na Instagramie można zarówno na telefonie, jak i na komputerze. Warto jednak pamiętać, że wersja przeglądarkowa (na komputerze) nie ma wszystkich funkcji – przede wszystkim nie wyślesz w niej wiadomości, możesz jedynie przeglądać kanał. Z tego względu większość użytkowników chętniej korzysta z wersji mobilnej.
Od 2025 roku ważnym warunkiem utworzenia kanału – oprócz statusu publicznego konta biznesowego lub twórcy – jest też posiadanie minimum 5 000 obserwujących.
Kanał nadawczy na Instagramie – jak znaleźć na niego sposób?
Zastanawiasz się, jak zrobić kanał nadawczy na ig z sensem? Ta funkcja jest idealna dla influencerów, marek, organizacji – każdego, kto chce zbudować bezpośrednią relację z obserwującymi. W przeciwieństwie do relacji wiadomości na kanale nadawczym nie znikają (chyba że usunie je twórca).
Odbiorcy mogą więc w każdej chwili wrócić do wcześniejszych informacji. Jednostronna forma komunikacji jest też bardziej przejrzysta, uporządkowana i klarowna – Twoi subskrybenci na pewno to docenią, jeśli tylko będziesz mieć pomysł na to, co przekazywać w kanale nadawczym.
Aby zachęcić obserwujących do dołączenia do kanału nadawczego, możesz zaproponować specjalny rabat dla subskrybentów kanału albo inne ekskluzywne treści: wcześniejszy dostęp do nowego produktu, „przecieki” z biura. Grunt to nie powtarzać tego, co i tak publikujesz w relacjach albo w postach: kanał nadawczy powinien dawać poczucie, że jego odbiorcy wiedzą coś, czego nie wie zwykły obserwujący.
Zaangażowana społeczność subskrybentów może Ci pomóc w rozwijaniu profilu albo wręcz całej firmy. Odpowiednio sformułowane pytania i ankiety pozwolą Ci określić, czego potrzebują Twoi odbiorcy i na czym im najbardziej zależy. Dzięki temu będziesz tworzyć bardziej wartościowe treści i produkty.
Jak założyć kanał nadawczy na Instagramie?
Twój profil firmowy na Instagramie spełnia wymagane kryteria i przekonaliśmy Cię, że warto mieć kanał nadawczy dla swojej firmy? W takim razie pora go założyć – to bardzo proste!
- Upewnij się, że Twoje konto jest kontem firmowym (Business Account) lub kontem twórcy (Creator Account). Możesz to sprawdzić (lub zmienić) w „Ustawieniach konta”.
- Przejdź do menu „Wiadomości” (w prawym górnym rogu ekranu) i naciśnij ikonkę tworzenia nowej wiadomości (z kartką i ołówkiem).
- Kliknij opcję „Utwórz kanał nadawczy”, a następnie podaj nazwę i opis.
I to wszystko! Teraz możesz automatycznie zaprosić obserwujących do subskrypcji kanału i wysłać pierwszą wiadomość. Powodzenia!
Polecamy
- Algorytm Instagrama – co warto wiedzieć o jego działaniu?czas czytania5minuty20.05.2025Algorytm Instagrama to narzędzie, które pokazuje ludziom to, co lubią. Poznaj jego najważniejsze zasady, aby rozwinąć swój Instagram i znaleźć nowych klientów.
- Jak wyłączyć aktywność na Instagramieczas czytania4minuty12.12.2024Chcesz przeglądać treści na Instagramie „incognito”? Zobacz, jak ukryć aktywność na Instagramie, czyli korzystać z platformy tak, żeby nikt nie wiedział, że jesteś online. Sprowadź!
- Sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie w 2025 rokuczas czytania4minuty24.01.2025Instagram w 2025 roku wciąż jest jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do klientów. Dowiedz się, jak zwiększyć zasięgi, ale też podnieść zaangażowanie u obecnych odbiorców!
- Ile kosztuje reklama na Instagramie?czas czytania6minuty07.03.2024Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Instagramie, od czego zależy cena i czy warto korzystać z tej formy marketingu? Przeczytaj artykuł!
- Jak udostępnić czyjąś relację na Instagramie?czas czytania4minuty25.11.2024Chcesz udostępnić czyjąś relację na swoim profilu na Instagramie? Wystarczy kilka kliknięć. Dowiedz się, jak to zrobisz szybko i bezproblemowo.
- Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?czas czytania4minuty08.01.2025Chcesz poprawić swoją widoczność na Instargamie? Ten poradnik podpowie Ci, jak sprawić, żeby Twoje posty i relacje na Instagramie trafiły do większej liczby odbiorców. Sprawdź!