Jak włączyć kanał nadawczy na Instagramie?

5 min

ikony z sercem symbolizujące polubienia na Instagramie

Social media nie dają nam ani chwili wytchnienia: giganci internetu co rusz wprowadzają nowe funkcje, które mają zaangażować twórców i odbiorców. Jedną z ostatnio dodanych funkcji na Instagramie jest możliwość utworzenia kanału nadawczego (Broadcast Channel). Jak stworzyć własny kanał nadawczy na Instagramie i czy warto go mieć na swoim profilu? Wyjaśniamy!

Instagram: kanał nadawczy na komputerze i w telefonie

Kanał nadawczy to jednostronna forma komunikacji twórcy na Instagramie z obserwującymi. Jako właściciel profilu firmowego na Instagramie możesz więc wysyłać do odbiorców kanału wiadomości, zdjęcia, filmiki, a także na przykład robić ankiety i zadawać pytania.

Co ważne, użytkownicy zapisują się do kanałów nadawczych niezależnie od obserwowania danego profilu – mogą więc tylko obserwować Twoją firmę albo dodatkowo uczestniczyć w kanale nadawczym, który może dawać im poczucie bardziej bezpośredniego kontaktu z Tobą.

Twórcy chwalą sobie kanały nadawcze jako szybki sposób na dotarcie do wielu osób. Co ważne, kiedy twórca umieści coś na kanale, odbiorcy otrzymują powiadomienie – dzięki temu szansa na to, że odczytają wiadomość albo odtworzą wideo, jest znacznie większa.

Dołączyć do kanału nadawczego na Instagramie można zarówno na telefonie, jak i na komputerze. Warto jednak pamiętać, że wersja przeglądarkowa (na komputerze) nie ma wszystkich funkcji – przede wszystkim nie wyślesz w niej wiadomości, możesz jedynie przeglądać kanał. Z tego względu większość użytkowników chętniej korzysta z wersji mobilnej.

Od 2025 roku ważnym warunkiem utworzenia kanału – oprócz statusu publicznego konta biznesowego lub twórcy – jest też posiadanie minimum 5 000 obserwujących.

Kanał nadawczy na Instagramie – jak znaleźć na niego sposób?

Zastanawiasz się, jak zrobić kanał nadawczy na ig z sensem? Ta funkcja jest idealna dla influencerów, marek, organizacji – każdego, kto chce zbudować bezpośrednią relację z obserwującymi. W przeciwieństwie do relacji wiadomości na kanale nadawczym nie znikają (chyba że usunie je twórca).

Odbiorcy mogą więc w każdej chwili wrócić do wcześniejszych informacji. Jednostronna forma komunikacji jest też bardziej przejrzysta, uporządkowana i klarowna – Twoi subskrybenci na pewno to docenią, jeśli tylko będziesz mieć pomysł na to, co przekazywać w kanale nadawczym.

Aby zachęcić obserwujących do dołączenia do kanału nadawczego, możesz zaproponować specjalny rabat dla subskrybentów kanału albo inne ekskluzywne treści: wcześniejszy dostęp do nowego produktu, „przecieki” z biura. Grunt to nie powtarzać tego, co i tak publikujesz w relacjach albo w postach: kanał nadawczy powinien dawać poczucie, że jego odbiorcy wiedzą coś, czego nie wie zwykły obserwujący.

Zaangażowana społeczność subskrybentów może Ci pomóc w rozwijaniu profilu albo wręcz całej firmy. Odpowiednio sformułowane pytania i ankiety pozwolą Ci określić, czego potrzebują Twoi odbiorcy i na czym im najbardziej zależy. Dzięki temu będziesz tworzyć bardziej wartościowe treści i produkty.

Jak założyć kanał nadawczy na Instagramie?

Twój profil firmowy na Instagramie spełnia wymagane kryteria i przekonaliśmy Cię, że warto mieć kanał nadawczy dla swojej firmy? W takim razie pora go założyć – to bardzo proste!

  • Upewnij się, że Twoje konto jest kontem firmowym (Business Account) lub kontem twórcy (Creator Account). Możesz to sprawdzić (lub zmienić) w „Ustawieniach konta”.
  • Przejdź do menu „Wiadomości” (w prawym górnym rogu ekranu) i naciśnij ikonkę tworzenia nowej wiadomości (z kartką i ołówkiem).
  • Kliknij opcję „Utwórz kanał nadawczy”, a następnie podaj nazwę i opis.

I to wszystko! Teraz możesz automatycznie zaprosić obserwujących do subskrypcji kanału i wysłać pierwszą wiadomość. Powodzenia!

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #KSeFwięcej artykułów z tagiem:#KSeF
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #działalność nierejestrowanawięcej artykułów z tagiem:#działalność nierejestrowana
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP