Jak udostępnić czyjąś relację na Instagramie?
Chcesz udostępnić czyjąś relację na swoim profilu, by wyróżnić współpracę, zaprezentować wartościowy wpis lub pokazać coś interesującego Twojej społeczności? Jesteś w dobrym miejscu – podpowiadamy, jak udostępnić kogoś relacje na IG!
Udostępnianie relacji na Instagramie – jak to działa?
Relacje na Instagramie, nazywane również stories, to tymczasowe treści, które są widoczne przez 24 godziny od momentu ich dodania. Platforma oferuje funkcję, dzięki której możesz udostępniać relacje innych użytkowników. Taka możliwość to świetny sposób na zwiększenie zasięgu czy budowanie zaangażowania wśród społeczności.
Relacje można udostępnić na dwa sposoby – wysyłając je komuś innemu lub udostępniając stories u siebie na Instagramie.
Pamiętaj jednak, że konta firmowe muszą przestrzegać dodatkowych zasad dotyczących praw autorskich. Udostępnianie treści komercyjnych może wymagać specjalnych zgód, a treści sponsorowane i wynikające z płatnej współpracy należy stosownie oznaczać.
Jak udostępnić relację z Instagrama komuś innemu? To proste!
Ktoś wrzucił ciekawą relację na IG i chcesz ją udostępnić znajomemu, np. współpracownikowi z Twojej firmy? Możesz to zrobić w kilku prostych krokach.
Wystarczy, że
- otworzysz aplikację Instagram,
- wyświetlisz interesującą Cię relację
- klikniesz ikonę samolocika (symbol udostępniania) w prawym dolnym rogu ekranu.
- wyświetli się ekran z różnymi możliwościami – możesz wysłać daną relację do znajomego na Instagramie (wyświetli mu się ona w wiadomości prywatnej), natomiast na dole będą widoczne skróty do różnych aplikacji, takich jak Messenger czy WhatsApp.
- po kliknięciu ikony „Udostępnij” zobaczysz szereg innych możliwości, np. udostępnienie relacji na platformie X. Opcji jest naprawdę sporo!
A na tym nie koniec, ponieważ aplikacja umożliwia też skopiowanie linku, który możesz później wysłać, gdzie tylko chcesz.
Jak udostępnić relacje IG na swoim profilu?
Jak wygląda udostępnianie stories na swoim Instagramie? Tutaj sprawa nieco się komplikuje. Aby to zrobić, trzeba spełnić jeden warunek – Twój profil musi być oznaczony w danej relacji. Jeśli tak się stanie, czyli ktoś oznaczy Cię w swojej relacji, wówczas otrzymasz powiadomienie. Otwórz je, a następnie kliknij „Dodaj do swojej relacji”. W tym momencie możesz edytować treść według uznania. Gdy już to zrobisz, kliknij „wyślij”. Nie zawsze jednak właściciel danej relacji zezwala na jej rozpowszechnienie przez osoby trzecie.
Co ważne, możesz udostępnić tylko relacje z publicznych kont. Działa to również w drugą stronę – jeśli chcesz, żeby inni mieli możliwość udostępniania Twoich treści, ustaw swoje konto jako publiczne.
Chcesz podzielić się ciekawą relacją, ale jej autor Cię w niej nie oznaczył? Możesz wykonać zrzut ekranu, a w przypadku wideo skorzystać z nagrywania ekranu. Ta metoda zachowuje ruch i dźwięk. Zanim jednak udostępnisz treść na swoim profilu, poproś autora o zgodę i go oznacz.
Jak udostępnić zdjęcie w relacji na Instagramie?
Wyświetlił Ci się post ze zdjęciem, którym chcesz się podzielić? Dobra wiadomość jest taka, że w tej sytuacji nie trzeba być oznaczonym, by móc udostępnić post jako relacje na swoim koncie. Wystarczy kliknąć ikonkę udostępnień (znajduje się tuż pod postem, to ta z samolocikiem) i wybrać opcję „Dodaj do relacji”. Gotowe!
Polecamy
- Co to jest e-mail marketing i dlaczego warto go stosować?czas czytania7minuty06.05.2024Obecnie średni zwrot z inwestycji w kampaniach e-mail marketingowych wynosi ok. 3800–4100%. Interesujące? Koniecznie dowiedz się więcej!
- Czym jest marketing 4P? Kluczowe elementy, definicja i praktyczne zastosowanieczas czytania6minuty20.08.2024Poznaj cztery składowe skutecznej strategii marketingowej, czyli koncepcję marketingu 4P. Czytaj artykuł!
- Customer experience pomoże Ci zadbać o dobre doświadczenia klienta – jakie zasady warto znać?czas czytania10minuty22.05.2024Customer experience to suma wszystkich doświadczeń i wrażeń klienta w trakcie interakcji z Twoją marką. Dowiedz się więcej na ten temat!
- Funkcje reklamy – 3 podstawowe zadania przekazu reklamowegoczas czytania5minuty21.06.2023Komunikaty reklamowe otaczają nas z każdej strony – w internecie, telewizji czy nawet na ulicy w postaci billboardów i plakatów. Warto znać ich funkcje. Dowiedz się więcej na temat!
- Twoja pierwsza firmowa reklama na Facebookuczas czytania10minuty15.12.2022Posiadasz konto firmowe na Facebooku? A zatem masz łatwy dostęp do potężnego silnika reklamowego - Menedżera reklam. Dowiedz się więcej!
- Targetowanie reklam – na czym polega i dlaczego warto z niego korzystać?czas czytania5minuty24.04.2024Dowiedz się, na czym polega targetowanie reklam i jak możesz je wykorzystać w Twojej firmie.