Algorytm Instagrama – co warto wiedzieć o jego działaniu?

5 min

dziewczyna z hastagiem

Jeśli tylko myślisz o Instagramie na poważnie, na pewno obiło Ci się o uszy słowo „algorytm”. To wyrocznia dla wszystkich, którzy chcą zaistnieć na w tej aplikacji i przyciągnąć ogrom nowych odbiorców, czyli poprawić swoje zasięgi. Jak rozgryźć algorytm Instagrama i sprawić, że konto Twojej firmy zobaczy więcej osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami? Poznaj najważniejsze zasady, które mogą pomóc Ci rozwinąć swój Instagram i znaleźć nowych klientów.

Algorytm Instagrama – narzędzie, które pokazuje ludziom to, co lubią

„Najbardziej lubię te piosenki, które już kiedyś słyszałem”, jak mawiał bohater kultowego Rejsu. To stwierdzenie jest prawdziwe również dla Instagrama, bo na platformie zobaczysz te posty, rolki i relacje, które są podobne do czegoś, co przykuło Twoją uwagę w przeszłości. Znaczenie mają zarówno zaangażowanie (polubienie, komentarz, udostępnienie, wysłanie znajomemu), jak i po prostu czas spędzony na oglądaniu danej treści.

Co to oznacza dla Twojego biznesu? Że Twoje posty wyświetlą się tym użytkownikom, którzy wyrażają zainteresowanie podobnymi treściami. Jeśli prowadzisz sklep z kobiecymi ubraniami sportowymi, to bliźniacze treści mogą uwzględniać na przykład filmy z treningami albo content od innych marek sportowych.

Drugim ważnym czynnikiem jest popularność treści.

Jeśli jakiś post lub rolka zostały już wyświetlone przez liczne profile i wielu użytkowników weszło z nimi w interakcje, Instagram uzna je za warte pokazania jeszcze większej liczbie użytkowników.

Dlatego tworzenie treści angażujących odbiorców – na przykład konkursów na najciekawsze komentarze – to prosty sposób na to, jak zwiększyć zasięg. Instagram „lubi” też używanie przycisku „Wyślij”, dlatego warto zachęcać użytkowników, żeby dzielili się treściami ze znajomymi.

Jak trafić do Eksploruj na Instagramie?

Jednym z najlepszych sposobów na promowanie konta i zwiększenie zasięgów jest trafienie do sekcji Eksploruj. Żeby się tam znaleźć, warto skupić się na regularnym postowaniu treści wysokiej jakości: estetycznych, wyraźnych, z dobrze nagranym dźwiękiem.

W tej chwili najbardziej docenianymi formatami treści są relacje oraz rolki – w tych drugich najlepiej sprawdzają się trendujące ścieżki dźwiękowe, obok których algorytm nie powinien przejść obojętnie.

Nie zapominaj o hashtagach i słowach kluczowych. Tak, Instagram „czyta” również treść Twoich postów i opisów w rolkach, dlatego warto używać w nich słów charakterystycznych dla Twojej branży i takich, które mogą przyciągnąć klientów. Nie używaj jednak samych bardzo popularnych hashtagów, bo Twój content zginie w morzu treści. Połącz tagi popularne z niszowymi, żeby dotrzeć do różnych grup odbiorców.

Warto też wykorzystać statystyki profilu, które są dostępne na koncie firmowym. Dzięki nim w mig dowiesz się, które treści są najbardziej angażujące – to znak, że warto tworzyć takich materiałów więcej.

Dlaczego Instagram ucina zasięgi?

Wiele kont firmowych zmaga się z ucinaniem zasięgów, które może sprawić, że nawet użytkownikom obserwującym dany profil nie wyświetlają się publikowane na nim treści. Kluczowym powodem takiej decyzji algorytmu jest uznanie Twojego profilu za nieciekawy i nieangażujący – jeśli zaobserwujesz więc spadek zaangażowania Twoich obserwujących, to algorytm prawdopodobnie pogrąży Cię jeszcze bardziej.

Ucinanie zasięgów dotyka też konta, które korzystają z botów i kupionych polubień – te nieetyczne praktyki są przez Instagram surowo karane. Lepiej też unikać nachalnej promocji konta w komentarzach pod cudzymi postami oraz publikowania treści niezgodnych z polityką platformy.

Pamiętaj też o wysokiej jakości publikowanych materiałów – jeśli Twoje grafiki są rozmazane albo zawierają błędy, Instagram na pewno nie będzie ich promować. W takim scenariuszu może Ci się wydawać, że wykupiona promocja na Instagramie nie działa, a problem tkwi w Twoich praktykach.

Pamiętaj też, że nowe algorytmy Instagrama umożliwiają użytkownikom zresetowanie ich preferowanych treści i zbudowanie swojej tablicy od nowa. To również może wpłynąć na Twoje zasięgi.

Te podstawowe informacje na temat algorytmu Instagrama powinny pomóc Ci wypromować swoje konto firmowe i zyskać więcej odbiorców, a co za tym idzie – więcej klientów. Praca włożona w to zadanie na pewno się opłaci!

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP