Algorytm Instagrama – co warto wiedzieć o jego działaniu?
Jeśli tylko myślisz o Instagramie na poważnie, na pewno obiło Ci się o uszy słowo „algorytm”. To wyrocznia dla wszystkich, którzy chcą zaistnieć na w tej aplikacji i przyciągnąć ogrom nowych odbiorców, czyli poprawić swoje zasięgi. Jak rozgryźć algorytm Instagrama i sprawić, że konto Twojej firmy zobaczy więcej osób, które mogą być zainteresowane Twoimi produktami lub usługami? Poznaj najważniejsze zasady, które mogą pomóc Ci rozwinąć swój Instagram i znaleźć nowych klientów.
Algorytm Instagrama – narzędzie, które pokazuje ludziom to, co lubią
„Najbardziej lubię te piosenki, które już kiedyś słyszałem”, jak mawiał bohater kultowego Rejsu. To stwierdzenie jest prawdziwe również dla Instagrama, bo na platformie zobaczysz te posty, rolki i relacje, które są podobne do czegoś, co przykuło Twoją uwagę w przeszłości. Znaczenie mają zarówno zaangażowanie (polubienie, komentarz, udostępnienie, wysłanie znajomemu), jak i po prostu czas spędzony na oglądaniu danej treści.
Co to oznacza dla Twojego biznesu? Że Twoje posty wyświetlą się tym użytkownikom, którzy wyrażają zainteresowanie podobnymi treściami. Jeśli prowadzisz sklep z kobiecymi ubraniami sportowymi, to bliźniacze treści mogą uwzględniać na przykład filmy z treningami albo content od innych marek sportowych.
Drugim ważnym czynnikiem jest popularność treści.
Jeśli jakiś post lub rolka zostały już wyświetlone przez liczne profile i wielu użytkowników weszło z nimi w interakcje, Instagram uzna je za warte pokazania jeszcze większej liczbie użytkowników.
Dlatego tworzenie treści angażujących odbiorców – na przykład konkursów na najciekawsze komentarze – to prosty sposób na to, jak zwiększyć zasięg. Instagram „lubi” też używanie przycisku „Wyślij”, dlatego warto zachęcać użytkowników, żeby dzielili się treściami ze znajomymi.
Jak trafić do Eksploruj na Instagramie?
Jednym z najlepszych sposobów na promowanie konta i zwiększenie zasięgów jest trafienie do sekcji Eksploruj. Żeby się tam znaleźć, warto skupić się na regularnym postowaniu treści wysokiej jakości: estetycznych, wyraźnych, z dobrze nagranym dźwiękiem.
W tej chwili najbardziej docenianymi formatami treści są relacje oraz rolki – w tych drugich najlepiej sprawdzają się trendujące ścieżki dźwiękowe, obok których algorytm nie powinien przejść obojętnie.
Nie zapominaj o hashtagach i słowach kluczowych. Tak, Instagram „czyta” również treść Twoich postów i opisów w rolkach, dlatego warto używać w nich słów charakterystycznych dla Twojej branży i takich, które mogą przyciągnąć klientów. Nie używaj jednak samych bardzo popularnych hashtagów, bo Twój content zginie w morzu treści. Połącz tagi popularne z niszowymi, żeby dotrzeć do różnych grup odbiorców.
Warto też wykorzystać statystyki profilu, które są dostępne na koncie firmowym. Dzięki nim w mig dowiesz się, które treści są najbardziej angażujące – to znak, że warto tworzyć takich materiałów więcej.
Dlaczego Instagram ucina zasięgi?
Wiele kont firmowych zmaga się z ucinaniem zasięgów, które może sprawić, że nawet użytkownikom obserwującym dany profil nie wyświetlają się publikowane na nim treści. Kluczowym powodem takiej decyzji algorytmu jest uznanie Twojego profilu za nieciekawy i nieangażujący – jeśli zaobserwujesz więc spadek zaangażowania Twoich obserwujących, to algorytm prawdopodobnie pogrąży Cię jeszcze bardziej.
Ucinanie zasięgów dotyka też konta, które korzystają z botów i kupionych polubień – te nieetyczne praktyki są przez Instagram surowo karane. Lepiej też unikać nachalnej promocji konta w komentarzach pod cudzymi postami oraz publikowania treści niezgodnych z polityką platformy.
Pamiętaj też o wysokiej jakości publikowanych materiałów – jeśli Twoje grafiki są rozmazane albo zawierają błędy, Instagram na pewno nie będzie ich promować. W takim scenariuszu może Ci się wydawać, że wykupiona promocja na Instagramie nie działa, a problem tkwi w Twoich praktykach.
Pamiętaj też, że nowe algorytmy Instagrama umożliwiają użytkownikom zresetowanie ich preferowanych treści i zbudowanie swojej tablicy od nowa. To również może wpłynąć na Twoje zasięgi.
Te podstawowe informacje na temat algorytmu Instagrama powinny pomóc Ci wypromować swoje konto firmowe i zyskać więcej odbiorców, a co za tym idzie – więcej klientów. Praca włożona w to zadanie na pewno się opłaci!
Polecamy
- Jak udostępnić czyjąś relację na Instagramie?czas czytania4minuty25.11.2024Chcesz udostępnić czyjąś relację na swoim profilu na Instagramie? Wystarczy kilka kliknięć. Dowiedz się, jak to zrobisz szybko i bezproblemowo.
- Jak wyłączyć aktywność na Instagramieczas czytania4minuty12.12.2024Chcesz przeglądać treści na Instagramie „incognito”? Zobacz, jak ukryć aktywność na Instagramie, czyli korzystać z platformy tak, żeby nikt nie wiedział, że jesteś online. Sprowadź!
- Sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie w 2025 rokuczas czytania4minuty24.01.2025Instagram w 2025 roku wciąż jest jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do klientów. Dowiedz się, jak zwiększyć zasięgi, ale też podnieść zaangażowanie u obecnych odbiorców!
- Ile kosztuje reklama na Instagramie?czas czytania6minuty07.03.2024Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Instagramie, od czego zależy cena i czy warto korzystać z tej formy marketingu? Przeczytaj artykuł!
- Profil firmy na Instagramie, czyli sposób na dotarcie do nowych klientówczas czytania5minuty08.12.2022Sprawdź, jak założyć profil firmowy na Instagramie. Podpowiemy Ci też, na co warto zwrócić uwagę.
- Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?czas czytania4minuty08.01.2025Chcesz poprawić swoją widoczność na Instargamie? Ten poradnik podpowie Ci, jak sprawić, żeby Twoje posty i relacje na Instagramie trafiły do większej liczby odbiorców. Sprawdź!