Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?
Jeśli używasz Instagrama do celów biznesowych: chcesz przyciągnąć klientów do swojej firmy i wypromować produkty. Kwestia tego, jak zwiększyć aktywność użytkowników na Twoim Instagramie, pewnie spędza Ci sen z powiek. Mimo Twojego zaangażowania polubienia wcale nie sypią się jak z rękawa, a użytkownicy wydają się omijać Twoje posty albo Twoje treści w ogóle do nich nie docierają? Ten poradnik podpowie Ci, jak zwiększyć zasięgi na IG, czyli sprawić, żeby Twoje posty i relacje trafiły do większej liczby odbiorców. Zobacz, jak poprawić swoją widoczność na Instagramie!
Regularność postów - jak poprawić zasięgi na IG?
Swój Instagram uruchamiasz tylko wtedy, kiedy masz coś ważnego do przekazania? Nowy post raz na tydzień i relacja od przypadku do przypadku nie sprawią, że Twoje zasięgi wystrzelą w górę – wręcz przeciwnie, interakcji z Twoim kontem będzie coraz mniej, bo nie dość, że algorytm aplikacji nie będzie promować Twojego profilu, to jeszcze Twoi obserwujący mogą o Tobie po prostu zapomnieć.
Postaraj się codziennie publikować choć jedną relację – regularność publikacji to najprostszy sposób na poprawę zasięgów. Nie zapominaj o tym, by nawiązywać interakcje z innymi profilami: polub lub skomentuj czyjś post lub rolkę (ale bez nachalnego promowania własnego profilu), a aplikacja zacznie zauważać, że jesteś aktywnym kontem, które warto pokazywać innym.
Hashtagi, dzięki którym zasięgi na Insta się poprawią
Innym prostym sposobem na popularny Instagram jest używanie równie popularnych hashtagów. W sieci istnieje wiele płatnych programów, które oferują dogłębną analizę najbardziej „klikalnych” hashtagów dla danej tematyki, ale żeby znaleźć hashtagi idealne dla Twoich treści, nie musisz wydawać ani grosza. Przyjrzyj się innym użytkownikom z Twojej branży lub tworzących profile o podobnym stylu i sprawdź, jakich słów kluczowych używają.
Pamiętaj też, żeby do hashtagów po polsku dodać kilka angielskojęzycznych – wtedy zwiększasz szanse na przyciągnięcie międzynarodowej społeczności. Nie poszerzaj listy hashtagów w nieskończoność – optymalna liczba to 10–15 na post. Grunt to selekcja i chwila namysłu przed puszczeniem treści w świat.
Kluczowe momenty: jak jeszcze bardziej zwiększyć zasięgi na Insta?
Czas to pieniądz, a pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze – te dwie maksymy świetnie obrazują algorytm Instagrama.
Dla aplikacji nic nie liczy się bowiem tak jak pierwsze minuty po publikacji treści: posta, relacji lub rolki. Jeśli w ciągu pierwszych kilku-kilkunastu minut zdobędziesz sporo lajków, komentarzy i udostępnień, Instagram chętniej będzie promować Twoją pracę. Uzna, że skoro spodobała się już tak wielu użytkownikom, to pewnie spodoba się całej społeczności.
Co to oznacza? Warto dokładnie wycyzelować czas publikacji, żeby trafić w moment, kiedy wielu użytkowników korzysta z Instagrama. Aktualnie uważa się, że najlepsze pory dnia to czas między 11:00 a 13:00 oraz między 19:00 a 21:00. Dniami, kiedy Instagram notuje największy ruch, są wtorki i czwartki. Najlepiej jednak samemu sprawdzić, jaka pora dnia będzie optymalna dla firmy i jej odbiorców.
Te trzy strategie pozwolą Ci zwiększyć zasięgi na Instagramie za darmo, bez konieczności wykupowania reklam ani tzw. płacenia za lajki. Spróbuj i przekonaj się, do ilu użytkowników możesz dotrzeć!
Polecamy
- Jak zarabiać na Instagramie?czas czytania7minuty18.11.2024Zastanawiasz się, jak zbudować markę osobistą na Instagramie i dzięki temu zarabiać? Koniecznie przeczytaj nasz tekst i dowiedz się więcej na ten temat.
- Jak wyłączyć aktywność na Instagramieczas czytania4minuty12.12.2024Chcesz przeglądać treści na Instagramie „incognito”? Zobacz, jak ukryć aktywność na Instagramie, czyli korzystać z platformy tak, żeby nikt nie wiedział, że jesteś online. Sprowadź!
- Jak udostępnić czyjąś relację na Instagramie?czas czytania4minuty25.11.2024Chcesz udostępnić czyjąś relację na swoim profilu na Instagramie? Wystarczy kilka kliknięć. Dowiedz się, jak to zrobisz szybko i bezproblemowo.
- Ile kosztuje reklama na Instagramie?czas czytania6minuty07.03.2024Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Instagramie, od czego zależy cena i czy warto korzystać z tej formy marketingu? Przeczytaj artykuł!
- Profil firmy na Instagramie, czyli sposób na dotarcie do nowych klientówczas czytania5minuty08.12.2022Sprawdź, jak założyć profil firmowy na Instagramie. Podpowiemy Ci też, na co warto zwrócić uwagę.
- Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscuczas czytania11minuty15.12.2022Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Poznaj Meta Business Suite.