Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscu

11 min

biurko a na nim telefon, laptop i długopisy

Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Dążysz do optymalizacji czasu pracy i poprawy wyników biznesowych? Jeśli choć jedna z odpowiedzi brzmi twierdząco, jesteś w dobrym miejscu – poznaj narzędzie Meta Business Suite. 

Co to jest Meta Business Suite i jakie są jego najważniejsze funkcje? 

Jest to darmowa usługa, która może ułatwić Ci jednoczesne zarządzanie stroną na Facebooku, profilem na Instagramie oraz komunikatorami – Messengerem oraz WhatsAppem. To doskonały sposób na zaoszczędzenie czasu, zwiększenie skuteczności działań marketingowych i polepszenie wyników biznesowych. Z narzędzia możesz korzystać zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. W przypadku tej drugiej opcji możesz pobrać właściwą aplikację. 

Meta Business Suite nie tylko ułatwia przeglądanie powiadomień z obydwu serwisów społecznościowych, ale również pozwala sprawnie przeglądać skrzynkę odbiorczą – istnieje możliwość stworzenia automatycznej odpowiedzi, dzięki czemu skrócisz czas reakcji na wiadomości od klientów. Oprócz tego Meta Business Suite umożliwia dostęp do wielu zaawansowanych narzędzi m.in. Menedżera Reklam, w którym możesz tworzyć i zarządzać reklamami z obu platform i komunikatorów. 

Pamiętaj jednak, że aby korzystać z Meta Business Suite, musisz mieć założone konto firmowe na Facebooku. To, w jaki sposób to zrobić, dowiesz się z tego artykułu.
 

Połącz konto na Instagramie z kontem firmowym FB – instrukcja krok po kroku 

Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby połączyć Instagram z kontem firmowym na Facebooku. Możesz to zrobić zarówno przez komputer, jak i aplikację. Poniżej pokazujemy, jak przejść przez cały proces. To bardzo proste!

Połączenie konta firmowego na Instagramie z kontem firmowym FB – wersja na komputer: 

1. Wejdź w Meta Business Suite na komputerze.
2. Kliknij „Ustawienia” znajdujące się po lewej stronie na pasku bocznym.

Okno Meta Business Suite - ustawienia

3. Kliknij „Zasoby firmowe”, a następnie „Dodaj zasoby” i wybierz konto na Instagramie.

Widok z MBS

Zrzut z Meta Business Suite

4. Zaakceptuj regulamin i kliknij „Zgłoś prawa do konta na Instagramie”.

okno do akceptacji regulaminy MBS

5. Gdy otworzy się okno, wpisz nazwę użytkownika oraz hasło do konta na Instagramie, a następnie zaloguj się na swoje konto. 

Widok logowania instagram
 

6. W przypadku włączonego uwierzytelniania dwuskładnikowego, otrzymasz prośbę o wprowadzenie kodu zabezpieczającego. 
7. Kliknij „Potwierdź”. 

Na ekranie pojawi się komunikat informujący o tym, że Twoje konto na Instagramie zostało pomyślnie dodane. 

komunikat systemowy o dodaniu konta

Połączenie konta firmowego na Instagramie z kontem firmowym FB – wersja na aplikację: 

1. Wejdź w „Ustawienia” w aplikacji mobilnej Meta Business Suite.

widok z aplikacji Meta Business Suite

2. Obok pozycji Instagram dotknij „Połącz”, a następnie kliknij „Połącz konto”. 


Kolejny krok w Ustawieniach MBS

3. Potwierdź w skrzynce odbiorczej zezwolenie na dostęp do wiadomości z Instagrama. 

Widok do łączenia kont - Instagram
 

4. Kliknij „Połącz konto” i zaloguj się do konta, które chcesz połączyć.


widok z aplikacji MBS

Na koniec pojawi się komunikat o pomyślnym dodaniu konta. 

komunikat systemowy o powiązaniu konta
 

Publikuj posty bez przełączania kont


Meta Business Suite służy m.in. do zarządzania treściami. Możesz w tym samym czasie publikować posty w Aktualnościach oraz relacje na Facebooku lub Instagramie, bez konieczności przełączania kont. Jednak to nie wszystko. Możesz również zaplanować wpisy z wyprzedzeniem, nawet na kilka tygodni do przodu. Jest to możliwe zarówno z poziomu aplikacji, jak i gdy logujesz się przez przeglądarkę. 

zrzut z Meta Business Suite

W trakcie tworzenia posta masz opcję zapisania go w wersji roboczej – jest to szczególnie przydatne, kiedy musisz oderwać się od jego tworzenia, a nie chcesz stracić dotychczasowych efektów pracy. 

Posty i relacje - widok w Meta Business Suite

Monitorowanie statystyk i trendów w Meta Business Suite

Monitorowanie podjętych działań jest niezwykle ważne, by wiedzieć, czy wdrożona przez Ciebie strategia przynosi oczekiwane efekty. Z pomocą statystyk dostępnych w Meta Business Suite możesz sprawdzić analizę wyników organicznych (bezpłatnych) i płatnych działań prowadzonych na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu dowiesz się, które elementy strategii działają, a które obszary musisz zmodyfikować. Pozwoli Ci to zarówno zaoszczędzić nieco czasu, jak i zmaksymalizować zyski z całego przedsięwzięcia! 

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy