Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscu
Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Dążysz do optymalizacji czasu pracy i poprawy wyników biznesowych? Jeśli choć jedna z odpowiedzi brzmi twierdząco, jesteś w dobrym miejscu – poznaj narzędzie Meta Business Suite.
Co to jest Meta Business Suite i jakie są jego najważniejsze funkcje?
Jest to darmowa usługa, która może ułatwić Ci jednoczesne zarządzanie stroną na Facebooku, profilem na Instagramie oraz komunikatorami – Messengerem oraz WhatsAppem. To doskonały sposób na zaoszczędzenie czasu, zwiększenie skuteczności działań marketingowych i polepszenie wyników biznesowych. Z narzędzia możesz korzystać zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. W przypadku tej drugiej opcji możesz pobrać właściwą aplikację.
Meta Business Suite nie tylko ułatwia przeglądanie powiadomień z obydwu serwisów społecznościowych, ale również pozwala sprawnie przeglądać skrzynkę odbiorczą – istnieje możliwość stworzenia automatycznej odpowiedzi, dzięki czemu skrócisz czas reakcji na wiadomości od klientów. Oprócz tego Meta Business Suite umożliwia dostęp do wielu zaawansowanych narzędzi m.in. Menedżera Reklam, w którym możesz tworzyć i zarządzać reklamami z obu platform i komunikatorów.
Połącz konto na Instagramie z kontem firmowym FB – instrukcja krok po kroku
Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby połączyć Instagram z kontem firmowym na Facebooku. Możesz to zrobić zarówno przez komputer, jak i aplikację. Poniżej pokazujemy, jak przejść przez cały proces. To bardzo proste!
Połączenie konta firmowego na Instagramie z kontem firmowym FB – wersja na komputer:
1. Wejdź w Meta Business Suite na komputerze.
2. Kliknij „Ustawienia” znajdujące się po lewej stronie na pasku bocznym.
3. Kliknij „Zasoby firmowe”, a następnie „Dodaj zasoby” i wybierz konto na Instagramie.
4. Zaakceptuj regulamin i kliknij „Zgłoś prawa do konta na Instagramie”.
5. Gdy otworzy się okno, wpisz nazwę użytkownika oraz hasło do konta na Instagramie, a następnie zaloguj się na swoje konto.
6. W przypadku włączonego uwierzytelniania dwuskładnikowego, otrzymasz prośbę o wprowadzenie kodu zabezpieczającego.
7. Kliknij „Potwierdź”.
Na ekranie pojawi się komunikat informujący o tym, że Twoje konto na Instagramie zostało pomyślnie dodane.
Połączenie konta firmowego na Instagramie z kontem firmowym FB – wersja na aplikację:
1. Wejdź w „Ustawienia” w aplikacji mobilnej Meta Business Suite.
2. Obok pozycji Instagram dotknij „Połącz”, a następnie kliknij „Połącz konto”.
3. Potwierdź w skrzynce odbiorczej zezwolenie na dostęp do wiadomości z Instagrama.
4. Kliknij „Połącz konto” i zaloguj się do konta, które chcesz połączyć.
Na koniec pojawi się komunikat o pomyślnym dodaniu konta.
Publikuj posty bez przełączania kont
Meta Business Suite służy m.in. do zarządzania treściami. Możesz w tym samym czasie publikować posty w Aktualnościach oraz relacje na Facebooku lub Instagramie, bez konieczności przełączania kont. Jednak to nie wszystko. Możesz również zaplanować wpisy z wyprzedzeniem, nawet na kilka tygodni do przodu. Jest to możliwe zarówno z poziomu aplikacji, jak i gdy logujesz się przez przeglądarkę.
W trakcie tworzenia posta masz opcję zapisania go w wersji roboczej – jest to szczególnie przydatne, kiedy musisz oderwać się od jego tworzenia, a nie chcesz stracić dotychczasowych efektów pracy.
Monitorowanie statystyk i trendów w Meta Business Suite
Monitorowanie podjętych działań jest niezwykle ważne, by wiedzieć, czy wdrożona przez Ciebie strategia przynosi oczekiwane efekty. Z pomocą statystyk dostępnych w Meta Business Suite możesz sprawdzić analizę wyników organicznych (bezpłatnych) i płatnych działań prowadzonych na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu dowiesz się, które elementy strategii działają, a które obszary musisz zmodyfikować. Pozwoli Ci to zarówno zaoszczędzić nieco czasu, jak i zmaksymalizować zyski z całego przedsięwzięcia!
Polecamy
- Jak zarządzać płatnościami na Facebooku?czas czytania4minuty21.12.2022Jeśli chcesz reklamować się na Facebooku, musisz wiedzieć jak właściwie zarządzać płatnościami.
- Twoja pierwsza firmowa reklama na Facebookuczas czytania10minuty15.12.2022Posiadasz konto firmowe na Facebooku? A zatem masz łatwy dostęp do potężnego silnika reklamowego - Menedżera reklam. Dowiedz się więcej!
- Marketing afiliacyjny, czyli jak zarabiać na polecaniu produktów i usługczas czytania4minuty19.05.2023Sprawdź, na czym polega ten model i zacznij promocje z wykorzystaniem z sieci partnerskich. Podpowiadamy, od czego zacząć.