Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscu

11 min

biurko a na nim telefon, laptop i długopisy

Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Dążysz do optymalizacji czasu pracy i poprawy wyników biznesowych? Jeśli choć jedna z odpowiedzi brzmi twierdząco, jesteś w dobrym miejscu – poznaj narzędzie Meta Business Suite. 

Co to jest Meta Business Suite i jakie są jego najważniejsze funkcje? 

Jest to darmowa usługa, która może ułatwić Ci jednoczesne zarządzanie stroną na Facebooku, profilem na Instagramie oraz komunikatorami – Messengerem oraz WhatsAppem. To doskonały sposób na zaoszczędzenie czasu, zwiększenie skuteczności działań marketingowych i polepszenie wyników biznesowych. Z narzędzia możesz korzystać zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym. W przypadku tej drugiej opcji możesz pobrać właściwą aplikację. 

Meta Business Suite nie tylko ułatwia przeglądanie powiadomień z obydwu serwisów społecznościowych, ale również pozwala sprawnie przeglądać skrzynkę odbiorczą – istnieje możliwość stworzenia automatycznej odpowiedzi, dzięki czemu skrócisz czas reakcji na wiadomości od klientów. Oprócz tego Meta Business Suite umożliwia dostęp do wielu zaawansowanych narzędzi m.in. Menedżera Reklam, w którym możesz tworzyć i zarządzać reklamami z obu platform i komunikatorów. 

Pamiętaj jednak, że aby korzystać z Meta Business Suite, musisz mieć założone konto firmowe na Facebooku. To, w jaki sposób to zrobić, dowiesz się z tego artykułu.
 

Połącz konto na Instagramie z kontem firmowym FB – instrukcja krok po kroku 

Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby połączyć Instagram z kontem firmowym na Facebooku. Możesz to zrobić zarówno przez komputer, jak i aplikację. Poniżej pokazujemy, jak przejść przez cały proces. To bardzo proste!

Połączenie konta firmowego na Instagramie z kontem firmowym FB – wersja na komputer: 

1. Wejdź w Meta Business Suite na komputerze.
2. Kliknij „Ustawienia” znajdujące się po lewej stronie na pasku bocznym.

Okno Meta Business Suite - ustawienia

3. Kliknij „Zasoby firmowe”, a następnie „Dodaj zasoby” i wybierz konto na Instagramie.

Widok z MBS

Zrzut z Meta Business Suite

4. Zaakceptuj regulamin i kliknij „Zgłoś prawa do konta na Instagramie”.

okno do akceptacji regulaminy MBS

5. Gdy otworzy się okno, wpisz nazwę użytkownika oraz hasło do konta na Instagramie, a następnie zaloguj się na swoje konto. 

Widok logowania instagram
 

6. W przypadku włączonego uwierzytelniania dwuskładnikowego, otrzymasz prośbę o wprowadzenie kodu zabezpieczającego. 
7. Kliknij „Potwierdź”. 

Na ekranie pojawi się komunikat informujący o tym, że Twoje konto na Instagramie zostało pomyślnie dodane. 

komunikat systemowy o dodaniu konta

Połączenie konta firmowego na Instagramie z kontem firmowym FB – wersja na aplikację: 

1. Wejdź w „Ustawienia” w aplikacji mobilnej Meta Business Suite.

widok z aplikacji Meta Business Suite

2. Obok pozycji Instagram dotknij „Połącz”, a następnie kliknij „Połącz konto”. 


Kolejny krok w Ustawieniach MBS

3. Potwierdź w skrzynce odbiorczej zezwolenie na dostęp do wiadomości z Instagrama. 

Widok do łączenia kont - Instagram
 

4. Kliknij „Połącz konto” i zaloguj się do konta, które chcesz połączyć.


widok z aplikacji MBS

Na koniec pojawi się komunikat o pomyślnym dodaniu konta. 

komunikat systemowy o powiązaniu konta
 

Publikuj posty bez przełączania kont


Meta Business Suite służy m.in. do zarządzania treściami. Możesz w tym samym czasie publikować posty w Aktualnościach oraz relacje na Facebooku lub Instagramie, bez konieczności przełączania kont. Jednak to nie wszystko. Możesz również zaplanować wpisy z wyprzedzeniem, nawet na kilka tygodni do przodu. Jest to możliwe zarówno z poziomu aplikacji, jak i gdy logujesz się przez przeglądarkę. 

zrzut z Meta Business Suite

W trakcie tworzenia posta masz opcję zapisania go w wersji roboczej – jest to szczególnie przydatne, kiedy musisz oderwać się od jego tworzenia, a nie chcesz stracić dotychczasowych efektów pracy. 

Posty i relacje - widok w Meta Business Suite

Monitorowanie statystyk i trendów w Meta Business Suite

Monitorowanie podjętych działań jest niezwykle ważne, by wiedzieć, czy wdrożona przez Ciebie strategia przynosi oczekiwane efekty. Z pomocą statystyk dostępnych w Meta Business Suite możesz sprawdzić analizę wyników organicznych (bezpłatnych) i płatnych działań prowadzonych na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu dowiesz się, które elementy strategii działają, a które obszary musisz zmodyfikować. Pozwoli Ci to zarówno zaoszczędzić nieco czasu, jak i zmaksymalizować zyski z całego przedsięwzięcia! 

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP