Jak zarządzać płatnościami na Facebooku?
Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, który reklamuje się na Facebooku albo o tym intensywnie myśli, ten artykuł jest dla Ciebie! Na początku być może trochę Cię zaskoczymy, ale jedną z ważniejszych rzeczy związanych z zarządzaniem płatnościami na Facebooku będzie… sprawdzenie, jakim płatnikiem VAT jesteś!
Certyfikat rezydencji podatkowej i VAT UE
Jeśli Twoja firma jest płatnikiem VAT i chcesz uwzględnić faktury z Facebooka w kosztach prowadzenia działalności, musisz wykonać jeszcze dodatkowe dwa kroki. Po pierwsze: zarejestrować się jako płatnik VAT UE, by rozliczać podatek międzynarodowo, a po drugie pobrać ze strony Facebooka aktualny certyfikat rezydencji podatkowej.
Zanim więc wydasz pieniądze na reklamę, zadbaj o to, by Twoje biuro rachunkowe mogło prawidłowo i korzystnie dla Ciebie rozliczyć faktury od Facebooka, czyli Twojego zagranicznego kontrahenta.
Menedżer reklam – uzupełnienie danych firmowych i rozliczeniowych
Jak znaleźć menedżera reklam? W lewym bocznym menu kliknij „Zobacz więcej”; w rozwinięciu listy powinna się znaleźć pozycja „Menedżer reklam”. Zanim zaczniesz optymalizować płatności – upewnij się, że działasz na właściwym koncie reklamowym (możesz mieć ich przypisanych kilka). Dodatkowo, z niektórych opcji – jak np. dodania fakturowania miesięcznego jako metody płatności – może korzystać tylko administrator konta reklamowego lub osoba z rolą finansową.
Na każdej fakturze wystawionej dla Twojej firmy powinien znajdować się prawidłowy NIP. Pamiętaj o tym, bo korzystając z Facebooka czy innych social mediów, będziesz wypełniać różne formularze kontaktowe.
W menedżerze reklam właściwe miejsce znajdziesz w zakładce „Ustawienia płatności”.
Następnie w zakładce „Informacje o firmie” podasz pełne dane dotyczące Twojej firmy oraz NIP. Wśród danych rozliczeniowych znajdą się m.in. limity płatności czy informacje związane z metodami płatności.
Jeśli korzystasz z Menedżera Firmy a nie Meta Business Suite, możesz wejść do ustawień płatności w inny sposób. Z lewego menu wybierz „Zobacz więcej”. Następnie kliknij opcję „Menedżer firmy” (ma tę samą okrągłą ikonę, co Meta Business Suite w ścieżce opisanej wcześniej).
Znajdziesz się na stronie głównej Twojej firmy – tak jak wcześniej, upewnij się, że jesteś na właściwym koncie. Następnie wybierz ikonę koła zębatego z dolnego menu.
Wybierz opcję „Informacje o firmie” i wypełnij odpowiednie dane.
Faktury i metody płatności na FB
Po poprawnym wypełnieniu menedżera reklam i dodaniu metod płatności, możesz pobrać z Facebooka fakturę i rozliczyć koszty reklamy jako koszty Twojej działalności gospodarczej.
Metody płatności, jakich możesz używać na Facebooku, to m.in. PayPal, karta kredytowa i środki na reklamę na Facebooku. Dwie pierwsze to najpopularniejsze opcje, natomiast środki na reklamę na Facebooku są przyznawane tylko niektórym firmom. Korzystają z nich m.in. witryny partnerskie Facebooka.
Jeśli zaczynasz swoją przygodę z Facebookiem, najłatwiej będzie Ci wykorzystać firmową kartę kredytową. Pamiętaj przy tym bezwzględnie o określeniu limitu wydatków na koncie.
Musisz też wiedzieć, czym jest taki limit: jest to kwota, po osiągnięciu której reklamy zostaną wstrzymane. Zabezpiecza Cię on m.in. przed Twoimi własnymi błędami, np. ustawieniem nieprawidłowego bądź zbyt wysokiego budżetu reklam.
Jak opłacić fakturę na FB?
Opłacanie faktur z Facebooka przebiega automatycznie. Opowiemy o tym na przykładzie:
- do rodzajów płatności podpięta jest karta kredytowa;
- rusza kampania reklamowa o budżecie 6 tys. zł i czasie trwania 20 dni;
- po 5 dniach koszt kampanii wynosi 1 223,45 zł;
- po 20 dniach koszt kampanii wynosi 5 798,98 zł i taka kwota zostanie pobrana z karty kredytowej.
Załóżmy jednak, że kampania ma miejsce na przełomie miesiąca i po 5 dniach chcesz zapłacić za dany miesiąc, a kolejne 15 dni uregulować już w kolejnym. Wtedy po 5 dniach możesz ręcznie kliknąć opcję uregulowania płatności i wygenerowania faktury. Pierwszą fakturę z Facebooka na kwotę 1 223,45 zł otrzymasz po pięciu dniach, a kolejną – po zakończeniu kampanii. Tak samo będą wyglądać wydatki na Twojej karcie kredytowej.
Kiedy możesz otrzymać fakturę zbiorczą od Facebooka?
Jeśli korzystasz z reklam Facebooka coraz częściej i problemem dla Ciebie staje się zbyt duża liczba faktur, możesz rozważyć tzw. fakturowanie miesięczne. Wybierając taką opcję, Facebook tylko raz w miesiącu będzie wystawiał Twojej firmie fakturę.
Najlepiej sprawdź aktualne wytyczne Facebooka. W tej chwili proces wygląda tak:
- wypełniasz odpowiedni wniosek, który znajduje się w menedżerze firmy w sekcji „Teraz możesz wysłać wniosek o fakturowanie miesięczne”;
- alternatywnie podczas wybierania metody płatności możesz wybrać opcję „Poproś o faktury miesięczne”.
Polecamy
- Reklama w mediach społecznościowych – przegląd serwisów, które możesz wykorzystać w promocji firmyczas czytania10minuty21.12.2022Media społecznościowe są jednym z najlepszych kanałów reklamowych. Dowiedz się, jak dobrać medium do celów i stworzyć reklamę.
- Twoja pierwsza firmowa reklama na Facebookuczas czytania10minuty15.12.2022Posiadasz konto firmowe na Facebooku? A zatem masz łatwy dostęp do potężnego silnika reklamowego - Menedżera reklam. Dowiedz się więcej!
- Marketing afiliacyjny, czyli jak zarabiać na polecaniu produktów i usługczas czytania4minuty19.05.2023Sprawdź, na czym polega ten model i zacznij promocje z wykorzystaniem z sieci partnerskich. Podpowiadamy, od czego zacząć.