Profil firmowy na FB – jak założyć fanpage i jak go prowadzić, by dotrzeć do nowych klientów?

6 min

laptop a nad nim ikony facebooka


Chcesz rozwijać swój biznes dzięki Facebookowi, ale nie wiesz, jak postawić pierwszy krok? A może korzystasz z tej platformy już od jakiegoś czasu, ale nie osiągasz satysfakcjonujących wyników? Spokojnie, dzięki naszym wskazówkom szybko dowiesz się, jak w pełni wykorzystać Facebooka dla firm, by prezentować się w roli branżowego eksperta, a co za tym idzie – by klienci zgłaszali się właśnie do Ciebie!

Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego Facebook wciąż jest świetnym narzędziem do znajdowania potencjalnych klientów, w jaki sposób przygotować swój profil, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na odbiorcach oraz jak strategicznie wykorzystać ten serwis, by przekształcić skupioną wokół niego społeczność w Twoich klientów. Zanim jednak się tego dowiesz, czas na podstawy: jak założyć stronę firmową na Facebooku? Siedzisz wygodnie? Zaczynamy!

Założenie profilu firmowego na FB – czy to jeszcze ma sens?

Założymy się, że przynajmniej raz w Twojej głowie pojawiło się to pytanie: czy naprawdę warto inwestować swój czas, by pozyskiwać klientów na Facebooku? Jak się okazuje, pytanie nie jest bezzasadne, ponieważ wśród wielu osób panuje przekonanie, że Facebook powoli „umiera”, ustępując miejsca innym platformom. Fakty jednak temu przeczą – „pierwsze dziecko” Zuckerberga wciąż cieszy się tytułem najpopularniejszej platformy na świecie: według raportu Digital 20221, na początku 2022 roku, korzystało z niej aż 2,91 mld użytkowników, podczas gdy z Instagrama – „zaledwie” 1,48 mld.

Zawęźmy te dane do polskich realiów: Facebook wciąż pozostaje ulubioną platformą społecznościową Polaków2 (36,9% wskazań w stosunku do 13% Instagrama), a korzysta z niej obecnie 17,65 mln internautów – do tylu właśnie osób możesz dotrzeć dzięki Fejsowi! Oznacza to, że Twój klient wciąż jest na Facebooku, a dzieli Cię od niego zaledwie kilka kliknięć.

Kolejny argument? Grupy na Facebooku to istna kopalnia nowych potencjalnych klientów. Człowiek jest istotą stadną: uwielbia spotykać się i rozmawiać, zwłaszcza na pokrewne tematy. Niezależnie od branży, jaką się zajmujesz, na Facebooku na pewno znajdziesz grupy, w których poruszane są „Twoje” tematy.

Znajdziesz w niej osoby zainteresowane branżą, w której działasz. Jak się z nimi skontaktować? Przez Messengera, z którego korzysta 79,8% polskiego społeczeństwa3, co czyni go najpopularniejszym komunikatorem internetowym (WhatsApp – 49,8%). Jak widać, Facebook jeszcze przez długi czas będzie świetną platformą do prowadzenia biznesu – stoją za tym twarde dane.

Jak w kilku krokach założyć profil firmy na FB?

Zatem do sedna: jak utworzyć konto firmowe na FB? Aby to zrobić, musisz mieć profil prywatny. Bez tego nie ruszysz, bo administrator serwisu stawia bardzo duży nacisk na autentyczność podawanych danych. Nawet próba założenia fikcyjnego fanpage'a (np. na adres mailowy firmy) najpewniej zakończy się fiaskiem – czyli nałożonym banem.

Tworzenie strony firmowej w zasadzie zamyka się w 5 krokach:

  1. Wejdź na stronę facebook.com/pages/create;
     
  2. Wprowadź nazwę firmy i określ branżę, w której działasz. Uwaga! Podczas rejestracji dobrze przemyśl nazwę, bo mimo że Facebook umożliwia jej późniejszą zmianę, może to trwać nieproporcjonalnie długo (w stosunku do samego procesu zakładania fanpage'a). Czasem nawet możesz spotkać się z odmową. Kategorię strony możesz już za to swobodnie zmieniać;
     
  3. Kliknij w „Utwórz stronę”. Voilà! Gotowe… ale tylko w teorii. Kolejny krok możesz wprawdzie pominąć i uzupełnić dane firmy później, ale nie rób tego. Koniecznie skup się na opisie działalności, a zatem:
     
  4. Dostosuj stronę poprzez dodanie zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle oraz biogramu;
     
  5. Zakończ proces, klikając w „Gotowe”.
     

Aby od razu nawiązać lepszy kontakt z klientami, warto jeszcze pochylić się nad dwoma aspektami: sekcją „Automatyczne rozpoczynanie konwersacji w Messengerze” (która od razu uruchomi u potencjalnego klienta okno czatu, zachęcając do kontaktu z Twoją firmą) i wyborem odpowiedniego formatu fanpage'a. O co chodzi?


Po kliknięciu w zakładkę „Szablony i karty” dostosujesz wygląd strony firmowej pod kątem prowadzonego biznesu. Jeśli jest to sklep, wybierz szablon „Zakupy”. Z kolei jeśli kierujesz do swoich odbiorców konkretne usługi, w kartach również znajdziesz odpowiednią  sekcję. Masz jeszcze do wyboru „Recenzje”, „Sklep”,  „Oferty”, „Grupy” czy „Oferty pracy”.

Na co należy zwrócić uwagę podczas zakładania konta firmowego na FB?

Przede wszystkim, na optymalizację profilu. Dlaczego to takie ważne? Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, Twój profil musi wyglądać doskonale. Nie zostawiaj niczego przypadkowi! Wyobraź sobie, że idziesz na spotkanie z agentem nieruchomości, który pojawia się niechlujnie ubrany. Czy poważnie potraktujesz jego rady i prezentację domu? Wątpliwe. Tak samo jest na Facebooku: klienci potraktują Cię poważnie, jeśli Twój profil będzie profesjonalny i zoptymalizowany.

Oto 5 kwestii, o których warto pamiętać, zakładając profil firmowy na FB:

  1. Zdjęcie profilowe – musi przedstawiać Ciebie... i tylko Ciebie (nie wstawiaj logo lub obrazów z innymi osobami). Najlepiej, jeśli będzie to zdjęcie w odpowiednim zbliżeniu i z przystępnym (uśmiechniętym) wyrazem twarzy.

  2. Zdjęcie w tle – może reprezentować przedmioty, z których korzystasz w pracy, Twoje pasje, styl życia. Wskazane jest również zamieszczanie krótkich haseł, dzięki którym odbiorcy lepiej zrozumieją, jakie wartości wyznajesz. Przykład? Prowadzisz gabinet fizjoterapeutyczny: możesz wówczas w tle wstawić Twoje zdjęcie w trakcie rehabilitacji dolnej kończyny rekonwalescenta oraz hasło „Pomagam moim pacjentom stanąć na nogi”.

  3. Bio – to świetne miejsce do opisania tego, czym się zajmujesz. Masz jednak tylko 100 znaków: wykorzystaj je mądrze i przyciągnij uwagę czytelnika, który odwiedza Twój profil.

  4. Dane osobowe – ta sekcja jest ważna, ponieważ wpływa na Twoją wiarygodność. Jeśli pozostawisz puste pola, nie pokażesz miejsca prowadzenia biznesu, numeru telefonu czy adresu witryny, może się to wydać Twoim potencjalnym klientom co najmniej podejrzane. Dlatego przyłóż się do tego: im więcej pól uzupełnisz, tym lepiej dla Twojej firmy.

  5. Zdjęcia w sekcji „Wyróżnione” – możesz użyć tego miejsca, aby wstawić od 1 do 5 grafik, które w jakiś sposób reprezentują Twoją pracę, życie, wartości. Dzięki temu inni użytkownicy lepiej Cię poznają.
     

Jak docierać do klientów poprzez konto firmowe na Facebooku?

Teraz, gdy Twój osobisty profil jest już gotowy, czas zacząć działać. Jak znaleźć nowych klientów na Facebooku? Odpowiedź już poniekąd podaliśmy: dzięki dwóm potężnym narzędziom – grupom i Messengerowi.

Tajemnica sukcesu grup leży w ich prostocie: to przecież nic innego jak fora dyskusyjne i czaty, w którym spotykasz się z innymi osobami o pokrewnych zainteresowaniach. Jeśli sprzedajesz produkt lub usługę, obecność w węższej, określonej społeczności będzie świetną okazją do znalezienia osób zainteresowanych Twoją ofertą. Potem już tylko krok dzieli Cię od ich stosunkowo łatwej zamiany w klientów.

Istnieją jednak dwa sposoby korzystania z grup: pierwszy – całkowicie błędny, a drugi – ten, który działa. Najgorszym błędem, jaki możesz popełnić, jest próba natychmiastowej sprzedaży. Nie mniej karygodne jest spamowanie. Zamiast tego przestrzegaj regulaminów grupy, przejawiaj faktyczne zainteresowanie klientem, doradzaj jako ekspert w swojej branży, a zapewniamy Cię, że już wkrótce wpadnie Ci nowy klient – i to nie jeden!

1https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report

2https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

3https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland

 

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy