Skuteczny opis firmy w Google – jak stworzyć i czym powinien się wyróżniać?

5 min

mężczyzna szuka w wyszukiwarce informacji o firmie

Najlepsze efekty promocji osiągniesz, wykorzystując wszystkie dostępne możliwości kontaktu z klientem. Obok rozwoju własnej strony internetowej, musisz zadbać również o stworzenie profilu firmy w Google. Opis biznesu jest jego ważnym elementem, który tworzy zaufanie klientów do Twojego przedsiębiorstwa. W internecie takich profili jest wiele, jednak nie każdy spełnia swoją funkcję. Dobry opis firmy daje szansę na przyciągnięcie uwagi odbiorców. To z kolei przekłada się na realne korzyści.

Profil firmy w Google – na czym polega?

Profil firmy w Google pomoże Ci w szybkim nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi kontrahentami. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę odpowiednią frazę (np. „pizzeria w Rybniku”, „prawnik Katowice”), a w wynikach wyświetli się opis Twojego przedsiębiorstwa. W ten sposób pokażesz się również w Mapach Google.

Dobry opis firmy umieszczony w profilu Google musisz traktować jako trampolinę, dzięki której wyrobisz sobie w sieci renomę i zbudujesz rozpoznawalność oraz zasięgi. Pozwoli on poznać podmiot bliżej, określić najważniejsze wartości oraz ustalić doświadczenie w branży. Zawarte w opisie informacje mogą przekonać Twojego klienta do nawiązania kontaktu z przedsiębiorstwem, którym zarządzasz. Nie zostawiaj więc niczego przypadkowi!

Nie wiesz, jak się za to zabrać? Wytłumaczymy, jak skonstruować opis firmy, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę użytkowników.

Gdzie pojawi się opis firmy w profilu Google?

Opis firmy jest elementem wizytówki firmy w Google. Mogą być tam prezentowane takie dane, jak:

  • numer telefonu,
  • adres,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia,
  • opinie innych osób.

Opis firmy znajduje się bezpośrednio pod nimi. Google akcentuje, że zamieszczone informacje pochodzą od przedsiębiorstwa poprzez zamieszczenie frazy „Dodane przez: X”.

Opis firmy – kto go czyta?

Istnieje co najmniej kilka grup odbiorców, które go odwiedzają. Przede wszystkim są to Twoi potencjalni klienci oraz kontrahenci. Każdy, kto myśli o nawiązaniu współpracy z danym przedsiębiorstwem, chce je poznać i ustalić, czy warto dać mu szansę. Opis firmy może zaważyć na decyzji o potencjalnej współpracy!

Profil firmy w Google czyta również Twoja konkurencja. Dzięki temu zyskuje wiedzę, jak walczyć o klientów. Uważaj więc na zakres publikowanych danych. W internecie nie zdradzaj informacji poufnych ani know-how, czyli wiedzy pozatechnicznej i technicznej przydatnej podczas wytwarzania produktów i usług w danej branży.

Opis firmy w Google – czym powinien się charakteryzować?

Dbaj o aktualność prezentowanych informacji. Nie ma nic gorszego, niż podawanie w opisie firmy danych, które dotyczą minionego okresu działalności. W ten sposób możesz realnie zniechęcić czytelnika do zainteresowania się ofertą przedsiębiorstwa już na samym początku.

Opis musi się wyróżniać. Sztampowe treści, które nic nie wnoszą, nie promują Cię na tle konkurencji. Popularne frazesy – tzw. wydmuszki, które oprócz efektownego brzmienia nie niosą żadnych informacji – przechodzą aktualnie do lamusa, a ich umieszczanie w profilu Google nie przyczyni się do pozyskania nowych klientów. Zadbaj o to, aby przekaz był prawdziwy, jak najlepiej oddawał realia działalności przedsiębiorstwa i zapadał w pamięć.

Kreatywny opis firmy to same plusy. Nie bój się nowatorskich rozwiązań. Dobrze sprawdzą się wszystkie pomysły, które pomogą wzbudzić zaufanie odbiorców.

Co powinien zawierać dobry opis firmy?

Opis firmy w Google musi być ciekawy, ale jednocześnie – ze względu na limit 750 znaków – treściwy. Wybierz te aspekty, które zainteresują czytelnika. Opowiedz, co oferuje przedsiębiorstwo. Wskaż, jakie są cele Twojego biznesu. Nie zapomnij przekazać, jak możesz pomóc klientowi w osiągnięciu jego założeń i rozwiązaniu problemów.

Twoje przedsiębiorstwo jest liderem w branży, a dodatkowo zdobyło wiele nagród i wyróżnień? Pochwal się i przedstaw te najbardziej prestiżowe! Nie poprzestawaj na suchym opisie. Wskaż, za co doceniają Cię klienci i co wyróżnia podmiot na tle konkurencji.

Możesz również krótko przedstawić historię firmy. To szczególnie pożądane w przypadku przedsiębiorstw, które opierają swój przekaz na tradycji i jasno określonych wartościach, na przykład dla firm rodzinnych.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę podczas tworzenia opisu firmy?

Dbaj o to, aby opis firmy w Google był spójny z wizerunkiem podmiotu, jaki chcesz kreować na rynku oraz z innymi działaniami marketingowymi. Zastanów się, czy klienci po odwiedzeniu profilu będą chcieli przejść do strony internetowej i zapoznać się z pozostałymi informacjami, które dla nich przygotowano.

Tworząc opis firmy w Google, skup się przede wszystkim na pierwszych 250 znakach. To ten fragment pojawia się od razu po odwiedzeniu profilu. Pozostałe informacje ukażą się dopiero po kliknięciu w przycisk „więcej”.

Pamiętaj, że opis firmy pokazuje ludzką stronę Twojego biznesu. Jeśli ukażesz doświadczenie i przedstawisz wyznawane wartości, zbudujesz profesjonalny wizerunek, który łatwiej rozpowszechniać.

Dzięki dobrze skonstruowanemu opisowi firmy w Google zwiększasz też wiarygodność firmy. Klient będzie wiedział, że taki podmiot istnieje i działa prężnie na rynku. Firmy widmo to zmora XXI wieku. Zrób wszystko, aby przekonać go do siebie już na początku. W ten sposób podwyższasz prawdopodobieństwo, że zostanie z Tobą na dłużej.

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy