Jak wyłączyć aktywność na Facebooku?
Wiedza o tym, jak wyłączyć aktywność na Facebooku i Messengerze może Ci się przydać, np. gdy tymczasowo Twoja firma nie jest w stanie obsługiwać klientów lub na pewien czas zawiesza działalność. Procedura jest bardzo prosta i możesz ją wykonać zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i w wersji desktopowej. Przeczytaj, jak krok po kroku wyłączyć aktywność na Facebooku oraz jakie mogą być tego konsekwencje.
Jak wyłączyć aktywność na Facebooku na komputerze i na telefonie?
Status aktywności na Facebooku jest domyślnie włączony. Oznacza to, że osoby w Twojej sieci kontaktów widzą, kiedy jesteś online. Twórcy platformy udostępnili jednak narzędzia umożliwiające zarządzanie tym statusem. Masz więc pełną kontrolę nad tym, kto widzi Twoją obecność w aplikacji Facebooka czy na Messengerze. Proces wyłączania aktywności na Facebooku na telefonie i komputerze wygląda analogicznie.
Aby wyłączyć status aktywności na Facebooku, musisz zalogować się do panelu Business Suite i przejść do sekcji „Skrzynka odbiorcza”, a następnie „Ustawienia wiadomości”. Z dostępnych opcji wybierz „Status aktywności i dostępność”. Na ekranie pojawią się opcje zarządzania statusem aktywności, gdzie możesz wybrać odpowiednie ustawienia dostępności dla zespołu. Aby zatwierdzić zmiany, kliknij przycisk „Zapisz”.
Pamiętaj, że ustawienia dotyczą całej strony firmowej, a nie pojedynczego konta, a wyłączenie aktywności może wpłynąć m.in. na:
- wskaźniki czasu odpowiedzi dla klientów,
- działanie chatbotów i automatycznych odpowiedzi,
- widoczność dla klientów i obserwujących.
Jak wyłączyć aktywność na Messengerze?
Mimo że Messenger jest częścią Facebooka, to samo wyłączenie aktywności na Facebooku nie sprawi, że ukryjesz swoją widoczność i w tym miejscu. Aby to zrobić, zaloguj się do aplikacji Meta Business Suite i przejdź do sekcji „Skrzynka odbiorcza”. Wybierz „Ustawienia wiadomości”, a następnie opcję „Status aktywności i dostępność”. W tym miejscu decydujesz, czy chcesz informować o swojej aktywności na Messengerze, czy nie. Pamiętaj, że z poziomu konta firmowego możesz kontrolować status aktywności dla różnych administratorów. Możliwe jest także ustawienie harmonogramu dostępności.
Skutki wyłączenia aktywności firmowego konta na Facebooku i Messengerze
Wyłączenie statusu aktywności na Facebooku i Messengerze jest bardzo łatwe, ale pamiętaj o ograniczeniach, jakie wiążą się z tym działaniem. Zamiast od razu wyłączać aktywność, rozważ alternatywne rozwiązania, takie jak ustawienie harmonogramu dostępności czy konfigurację automatycznych odpowiedzi poza godzinami pracy. Pochopne podjęcie decyzji o wyłączeniu aktywności może negatywnie wpłynąć na wiele aspektów biznesowych, m.in.:
- obniżyć ocenę responsywności strony,
- utrudnić komunikację z klientami,
- spowodować problemy z synchronizacją chatbotów,
- ograniczyć skuteczność narzędzi do obsługi klienta,
- zakłócić działania harmonogramu dostępności,
- spowodować problemy z koordynacją pracy zespołu obsługi,
- pogorszyć wizerunek firmy w oczach klientów,
- obniżyć zaufanie do marki,
- przyczynić się do utraty klientów oczekujących natychmiastowego kontaktu.
Konfiguracja automatycznych odpowiedzi
Świetnym rozwiązaniem jest skonfigurowanie automatycznych odpowiedzi na wiadomości, które informują klientów np. o dostępności firmy (np. godziny pracy, czas odpowiedzi) bez względu na to, czy jest się akurat dostępnym. Jak to zrobić?
Wejdź na platformę Meta Business Suite i z listy po lewej stronie wybierz „Skrzynka odbiorcza”, a następnie kliknij „Automatyzacje” u góry po prawej stronie. Kliknij „+ Utwórz automatyzację” i wybierz opcję, która najbardziej cię interesuje np. automatyczną odpowiedź. Wybierz kanał, w którym chcesz zastosować automatyzację, np. Messenger, i uzupełnij szczegóły – w rubryczce napisz wiadomość, którą chcesz automatycznie wysyłać lub zostaw domyślną opcję proponowaną przez narzędzie.
Po prawej stronie możesz zobaczyć podgląd swojej wiadomości z perspektywy klienta. Zatwierdź, klikając „Zapisz zmiany”. Możesz również informować użytkowników, czy jesteś online, czy offline, kiedy do Ciebie piszą, by wiedzieli, że odpowiesz z opóźnieniem. Będąc w panelu „Skrzynka odbiorcza” w Meta Business Suite, w prawym górnym rogu kliknij „Dostępny(a)”. W menu rozwijanym wybierz opcję „Niedostępny(a)”.
Polecamy
- Jak usunąć wirusa z Facebooka? Jakie szkody wirus może wyrządzić na firmowym koncie?czas czytania4minuty07.01.2025Złośliwe oprogramowanie to problem, który może spowodować różnego rodzaju szkody. Sprawdź, jak zadbać o bezpieczeństwo swojej firmy – nawet w sytuacji kryzysowej!
- Jak odzyskać konto na Facebooku?czas czytania4minuty09.12.2024Masz problem z dostępem do konta na Facebooku? Sprawdź, jak łatwo go odzyskać! Wszystkie niezbędne wskazówki znajdziesz w naszym artykule.
- Facebook marketing – jakie daje możliwości reklamowe?czas czytania6minuty01.03.2024Z jakimi wydatkami wiąże się marketing w systemie Meta? I czy warto prowadzić go dla swojej marki? Opowiadamy!
- Jak usunąć grupę na Facebooku?czas czytania4minuty29.11.2024Jeżeli jesteś administratorem grupy i zastanawiasz się nad jej usunięciem? Koniecznie przeczytaj nasz tekst i dowiedz się jak to zrobić krok po kroku.
- Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscuczas czytania11minuty15.12.2022Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Poznaj Meta Business Suite.
- Jak wyłączyć aktywność na Instagramieczas czytania4minuty12.12.2024Chcesz przeglądać treści na Instagramie „incognito”? Zobacz, jak ukryć aktywność na Instagramie, czyli korzystać z platformy tak, żeby nikt nie wiedział, że jesteś online. Sprowadź!