Powiadomienia

    Jak wyłączyć aktywność na Facebooku?

    4 min

    Wiedza o tym, jak wyłączyć aktywność na Facebooku i Messengerze może Ci się przydać, np. gdy tymczasowo Twoja firma nie jest w stanie obsługiwać klientów lub na pewien czas zawiesza działalność. Procedura jest bardzo prosta i możesz ją wykonać zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i w wersji desktopowej. Przeczytaj, jak krok po kroku wyłączyć aktywność na Facebooku oraz jakie mogą być tego konsekwencje.

    Jak wyłączyć aktywność na Facebooku na komputerze i na telefonie?

    Status aktywności na Facebooku jest domyślnie włączony. Oznacza to, że osoby w Twojej sieci kontaktów widzą, kiedy jesteś online. Twórcy platformy udostępnili jednak narzędzia umożliwiające zarządzanie tym statusem. Masz więc pełną kontrolę nad tym, kto widzi Twoją obecność w aplikacji Facebooka czy na Messengerze. Proces wyłączania aktywności na Facebooku na telefonie i komputerze wygląda analogicznie.

    Aby wyłączyć status aktywności na Facebooku, musisz zalogować się do panelu Business Suite i przejść do sekcji „Skrzynka odbiorcza”, a następnie „Ustawienia wiadomości”. Z dostępnych opcji wybierz „Status aktywności i dostępność”. Na ekranie pojawią się opcje zarządzania statusem aktywności, gdzie możesz wybrać odpowiednie ustawienia dostępności dla zespołu. Aby zatwierdzić zmiany, kliknij przycisk „Zapisz”.

    Pamiętaj, że ustawienia dotyczą całej strony firmowej, a nie pojedynczego konta, a wyłączenie aktywności może wpłynąć m.in. na:

    • wskaźniki czasu odpowiedzi dla klientów,
    • działanie chatbotów i automatycznych odpowiedzi,
    • widoczność dla klientów i obserwujących.

    Jak wyłączyć aktywność na Messengerze?

    Mimo że Messenger jest częścią Facebooka, to samo wyłączenie aktywności na Facebooku nie sprawi, że ukryjesz swoją widoczność i w tym miejscu. Aby to zrobić, zaloguj się do aplikacji Meta Business Suite i przejdź do sekcji „Skrzynka odbiorcza”. Wybierz „Ustawienia wiadomości”, a następnie opcję „Status aktywności i dostępność”. W tym miejscu decydujesz, czy chcesz informować o swojej aktywności na Messengerze, czy nie. Pamiętaj, że z poziomu konta firmowego możesz kontrolować status aktywności dla różnych administratorów. Możliwe jest także ustawienie harmonogramu dostępności.

    Skutki wyłączenia aktywności firmowego konta na Facebooku i Messengerze

    Wyłączenie statusu aktywności na Facebooku i Messengerze jest bardzo łatwe, ale pamiętaj o ograniczeniach, jakie wiążą się z tym działaniem. Zamiast od razu wyłączać aktywność, rozważ alternatywne rozwiązania, takie jak ustawienie harmonogramu dostępności czy konfigurację automatycznych odpowiedzi poza godzinami pracy. Pochopne podjęcie decyzji o wyłączeniu aktywności może negatywnie wpłynąć na wiele aspektów biznesowych, m.in.:

    • obniżyć ocenę responsywności strony,
    • utrudnić komunikację z klientami,
    • spowodować problemy z synchronizacją chatbotów,
    • ograniczyć skuteczność narzędzi do obsługi klienta,
    • zakłócić działania harmonogramu dostępności,
    • spowodować problemy z koordynacją pracy zespołu obsługi,
    • pogorszyć wizerunek firmy w oczach klientów,
    • obniżyć zaufanie do marki,
    • przyczynić się do utraty klientów oczekujących natychmiastowego kontaktu.

    Konfiguracja automatycznych odpowiedzi 

    Świetnym rozwiązaniem jest skonfigurowanie automatycznych odpowiedzi na wiadomości, które informują klientów np. o dostępności firmy (np. godziny pracy, czas odpowiedzi) bez względu na to, czy jest się akurat dostępnym. Jak to zrobić?

    Wejdź na platformę Meta Business Suite i z listy po lewej stronie wybierz „Skrzynka odbiorcza”, a następnie kliknij „Automatyzacje” u góry po prawej stronie.  Kliknij „+ Utwórz automatyzację” i wybierz opcję, która najbardziej cię interesuje np. automatyczną odpowiedź. Wybierz kanał, w którym chcesz zastosować automatyzację, np. Messenger, i uzupełnij szczegóły – w rubryczce napisz wiadomość, którą chcesz automatycznie wysyłać lub zostaw domyślną opcję proponowaną przez narzędzie.

    Po prawej stronie możesz zobaczyć podgląd swojej wiadomości z perspektywy klienta. Zatwierdź, klikając „Zapisz zmiany”. Możesz również informować użytkowników, czy jesteś online, czy offline, kiedy do Ciebie piszą, by wiedzieli, że odpowiesz z opóźnieniem. Będąc w panelu „Skrzynka odbiorcza” w Meta Business Suite, w prawym górnym rogu kliknij „Dostępny(a)”. W menu rozwijanym wybierz opcję „Niedostępny(a)”. 

    Czy ten artykuł był przydatny?
    średnia: 0 | 0 ocen

    Przeglądaj tematy

    • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
    • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
    • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
    • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
    • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
    • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
    • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
    • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
    • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
    • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
    • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
    • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
    • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
    • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
    • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
    • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
    • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
    • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
    • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
    • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
    • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
    • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
    • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
    • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
    • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
    • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
    • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
    • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
    • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
    • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
    • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
    • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
    • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
    • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
    • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
    • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
    • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
    • #KSeFwięcej artykułów z tagiem:#KSeF
    • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
    • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
    • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
    • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
    • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
    • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
    • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
    • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
    • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
    • #działalność nierejestrowanawięcej artykułów z tagiem:#działalność nierejestrowana
    • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
    • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
    • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
    • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
    • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
    • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
    • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
    • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
    • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
    • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
    • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
    • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
    • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
    • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
    • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
    • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
    • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
    • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
    • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP