Jak wyłączyć aktywność na Facebooku?

4 min

Wiedza o tym, jak wyłączyć aktywność na Facebooku i Messengerze może Ci się przydać, np. gdy tymczasowo Twoja firma nie jest w stanie obsługiwać klientów lub na pewien czas zawiesza działalność. Procedura jest bardzo prosta i możesz ją wykonać zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i w wersji desktopowej. Przeczytaj, jak krok po kroku wyłączyć aktywność na Facebooku oraz jakie mogą być tego konsekwencje.

Jak wyłączyć aktywność na Facebooku na komputerze i na telefonie?

Status aktywności na Facebooku jest domyślnie włączony. Oznacza to, że osoby w Twojej sieci kontaktów widzą, kiedy jesteś online. Twórcy platformy udostępnili jednak narzędzia umożliwiające zarządzanie tym statusem. Masz więc pełną kontrolę nad tym, kto widzi Twoją obecność w aplikacji Facebooka czy na Messengerze. Proces wyłączania aktywności na Facebooku na telefonie i komputerze wygląda analogicznie.

Aby wyłączyć status aktywności na Facebooku, musisz zalogować się do panelu Business Suite i przejść do sekcji „Skrzynka odbiorcza”, a następnie „Ustawienia wiadomości”. Z dostępnych opcji wybierz „Status aktywności i dostępność”. Na ekranie pojawią się opcje zarządzania statusem aktywności, gdzie możesz wybrać odpowiednie ustawienia dostępności dla zespołu. Aby zatwierdzić zmiany, kliknij przycisk „Zapisz”.

Pamiętaj, że ustawienia dotyczą całej strony firmowej, a nie pojedynczego konta, a wyłączenie aktywności może wpłynąć m.in. na:

  • wskaźniki czasu odpowiedzi dla klientów,
  • działanie chatbotów i automatycznych odpowiedzi,
  • widoczność dla klientów i obserwujących.

Jak wyłączyć aktywność na Messengerze?

Mimo że Messenger jest częścią Facebooka, to samo wyłączenie aktywności na Facebooku nie sprawi, że ukryjesz swoją widoczność i w tym miejscu. Aby to zrobić, zaloguj się do aplikacji Meta Business Suite i przejdź do sekcji „Skrzynka odbiorcza”. Wybierz „Ustawienia wiadomości”, a następnie opcję „Status aktywności i dostępność”. W tym miejscu decydujesz, czy chcesz informować o swojej aktywności na Messengerze, czy nie. Pamiętaj, że z poziomu konta firmowego możesz kontrolować status aktywności dla różnych administratorów. Możliwe jest także ustawienie harmonogramu dostępności.

Skutki wyłączenia aktywności firmowego konta na Facebooku i Messengerze

Wyłączenie statusu aktywności na Facebooku i Messengerze jest bardzo łatwe, ale pamiętaj o ograniczeniach, jakie wiążą się z tym działaniem. Zamiast od razu wyłączać aktywność, rozważ alternatywne rozwiązania, takie jak ustawienie harmonogramu dostępności czy konfigurację automatycznych odpowiedzi poza godzinami pracy. Pochopne podjęcie decyzji o wyłączeniu aktywności może negatywnie wpłynąć na wiele aspektów biznesowych, m.in.:

  • obniżyć ocenę responsywności strony,
  • utrudnić komunikację z klientami,
  • spowodować problemy z synchronizacją chatbotów,
  • ograniczyć skuteczność narzędzi do obsługi klienta,
  • zakłócić działania harmonogramu dostępności,
  • spowodować problemy z koordynacją pracy zespołu obsługi,
  • pogorszyć wizerunek firmy w oczach klientów,
  • obniżyć zaufanie do marki,
  • przyczynić się do utraty klientów oczekujących natychmiastowego kontaktu.

Konfiguracja automatycznych odpowiedzi 

Świetnym rozwiązaniem jest skonfigurowanie automatycznych odpowiedzi na wiadomości, które informują klientów np. o dostępności firmy (np. godziny pracy, czas odpowiedzi) bez względu na to, czy jest się akurat dostępnym. Jak to zrobić?

Wejdź na platformę Meta Business Suite i z listy po lewej stronie wybierz „Skrzynka odbiorcza”, a następnie kliknij „Automatyzacje” u góry po prawej stronie.  Kliknij „+ Utwórz automatyzację” i wybierz opcję, która najbardziej cię interesuje np. automatyczną odpowiedź. Wybierz kanał, w którym chcesz zastosować automatyzację, np. Messenger, i uzupełnij szczegóły – w rubryczce napisz wiadomość, którą chcesz automatycznie wysyłać lub zostaw domyślną opcję proponowaną przez narzędzie.

Po prawej stronie możesz zobaczyć podgląd swojej wiadomości z perspektywy klienta. Zatwierdź, klikając „Zapisz zmiany”. Możesz również informować użytkowników, czy jesteś online, czy offline, kiedy do Ciebie piszą, by wiedzieli, że odpowiesz z opóźnieniem. Będąc w panelu „Skrzynka odbiorcza” w Meta Business Suite, w prawym górnym rogu kliknij „Dostępny(a)”. W menu rozwijanym wybierz opcję „Niedostępny(a)”. 

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP