Jak tanio stworzyć logo i co musi zawierać?

5 min

Laptop i komórka z profilem na Facebook

We współczesnym świecie logotypy towarzyszą nam wszędzie, przez co trudniej się wyróżnić i być zapamiętanym. Zaczynasz przygodę z własną działalnością? Praca nad marką to szereg działań, które trzeba podjąć, by zbudować rozpoznawalny wizerunek. Z tego artykułu dowiesz się, w jaki sposób się za to zabrać.

Tworzenie logo – nie takie trudne, jak mogłoby się wydawać

Na myśl o tym, jak stworzyć logo, przed oczami masz pracę zespołu grafików, na których na początku działalności zwyczajnie Cię nie stać? Spokojnie! Tworzenie własnego logo nie jest takie trudne, jak może się wydawać, nawet jeśli nigdy wcześniej nie było Ci dane obsługiwać programów graficznych. 

Gdzie stworzyć logo? Wystarczy, że skorzystasz z jednego z darmowych programów dostępnych online, gdzie dobierzesz odpowiednią kolorystykę i opracujesz spójny wizerunek. Wspominamy o nich szerzej w dalszej części tekstu. Oczywiście możesz też zlecić stworzenie logo profesjonaliście. Grafik opracuje dla Ciebie projekty w różnej kolorystyce i kilku wersjach. Potraktuj logo jako znak, który przyciągnie nowych klientów i odzwierciedli ideę, która przyświeca Twojej działalności. 

Co powinno zawierać dobre logo?

Dobre logo musi być jednocześnie proste, ale i rozpoznawalne na tyle, by wywoływało u potencjalnego klienta pozytywne skojarzenia. Produkty czy usługi, które oferujesz, nie mają tutaj znaczenia. 

Na początku tej przygody sprawdź, jakie elementy musi zawierać dobre logo, które będzie idealnie współgrać z Twoimi oczekiwaniami. Podpowiemy Ci, że poprawnie zaprojektowany logotyp powinien mieć:

  • znak graficzny (sygnet),
  • logotyp (przekaz tekstowy). 

Duet ten tworzy komunikację wizualną marki i wywołuje pozytywne skojarzenia.

Zdarza się też, że sam logotyp tworzy całe logo. Wystarczy, że weźmiesz pod lupę nazwy popularnych marek odzieżowych czy firm produkujących AGD.

W takich sytuacjach, gdzie znak graficzny w logo nie istnieje, możemy zamiennie używać pojęcia logo i logotypu. Co jeszcze może zawierać firmowy znak graficzny? Częstym elementem jest slogan – krótkie hasło, które ma pomóc zrozumieć ideę marki bądź przekazać jej najważniejsze wartości. 

Jak tanio zaprojektować logo? 

Z pewnością zastanawia Cię, jak stworzyć dobre logo, nie wydając na to dużej kwoty. Zaskoczymy Cię – to wcale nie jest trudne! Do wyboru masz kilka opcji. Możesz:

  1. powierzyć stworzenie całej identyfikacji wizualnej marki profesjonalistom
  2. skorzystać z usług freelancera, który wykona dla Ciebie odpowiedni projekt
  3. stworzyć logo samodzielnie, korzystając z programów online.


Jak się pewnie domyślasz, zdecydowanie najtańsza jest ostatnia opcja. Dzięki niej, z pomocą kreatora, możesz stworzyć unikalne logo bez wychodzenia  z domu! Pamiętaj też, że aby stworzyć taki projekt, który zachwyci odbiorców, wcale nie trzeba wydawać dużych kwot.

Jak stworzyć logo — z jakich programów korzystać?

Zastanawiasz się, jak stworzyć logo online? Najszybciej będzie, jeśli skorzystasz z internetowych programów. Są to naprawdę intuicyjne i proste w obsłudze narzędzia, do korzystania z których nie potrzebujesz praktycznie żadnych umiejętności graficznych. Efekty, jakie możesz uzyskać, są naprawdę zaskakujące, a zaprojektowane logotypy niczym nie odbiegają od tych stworzonych przez sztab profesjonalnych projektantów. 

Najpopularniejsze internetowe programy do tworzenia logo to np: Canva, Logo Maker, Wix Logo Maker czy bazujący na sztucznej inteligencji Tailor Brands.

Jak zrobić proste logo w kreatorze? Korzystaj z gotowych szablonów. Znacznie ułatwia to pracę, ponieważ szablony odzwierciedlają najnowsze trendy i automatycznie dopasowują kolory czy tekst, który wizualnie powinien być spójny z całością. Jeśli skorzystasz z inspiracji, dopracujesz finalny efekt i popracujesz na gotowych szablonach, oryginalne i jednocześnie modne logo masz w zasięgu ręki!

Dobrze zaprojektowane logo – o czym pamiętać?

Z pewnością zależy Ci na tym, by logo było dobrze zaprojektowane. Brak profesjonalizmu czy przeoczenie niezbędnych elementów to najczęstsze obawy osób, które decydują się na zrobienie własnego logotypu w programie online. 

Zanim wygenerujesz unikalne logo na Facebooka bądź użyjesz go na wizytówkach, skup się na tym, by było ono oryginalne, czytelne, spójne z koncepcją całej firmy oraz łatwe w zapamiętaniu. Weź pod uwagę także jego odpowiednie dopasowanie i użyteczność – będziesz przecież używać projektu w wielu rozmiarach, formatach (nie tylko w krzywych, ale i JPG) czy w wielu miejscach (np. w internecie czy na materiałach reklamowych). 
Podczas projektowania skup się np. na tym, czy logo będzie dobrze wyglądać po wygrawerowaniu. Kolory, czcionka czy styl, które wybierzesz, powinny obowiązywać także na firmowych dokumentach czy w prezentacjach multimedialnych. Obecnie na rynku dominują proste, wręcz minimalistyczne symbole graficzne. Wybierz więc odpowiedni dla siebie szablon i skup się na tym, by stworzyć ponadczasowy projekt.

Ile kosztuje stworzenie logo?

Na pytanie, ile kosztuje stworzenie logo, właściwie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Stawki agencji reklamowych czy freelancerów mocno różnią się od siebie. Wpływa na nie m.in. lokalizacja firmy, jej renoma, a nawet wytyczne, które umieścisz w briefie. 
Nie masz dużego budżetu na tego typu działania? Weź pod uwagę fakt, że jeśli logo stworzysz w programie online i wykorzystasz jego podstawową wersję, nie wydasz ani złotówki. Niech zatem koszty nie będą dla Ciebie wymówką, by wykonać ten pierwszy krok. Pamiętaj – bez dobrego logo trudno Ci będzie wyróżnić się spośród innych marek oferujących podobne produkty czy usługi, zwłaszcza jeśli masz sporą konkurencję w branży. 

Dlaczego warto zaprojektować własne logo?

Przede wszystkim dlatego, że logo to Ty i Twoja firma. To najprostszy sposób, by przekonać klientów, że powinni wybrać właśnie Ciebie. A ta historia jest zamknięta w jednym, prostym symbolu graficznym. 

Język symboli, znaczenie kolorów — tutaj nie ma miejsca na przypadek. Jako przedsiębiorca musisz wykorzystać każdą szansę, by przekonać do siebie klienta czy kontrahenta. Logo nigdy nie zastąpi świetnej, dobrze skrojonej oferty, jednak bez wątpienia może być jej dopełnieniem – tą przysłowiową „kropką nad i”, która przyczyni się do tego, że zdobędziesz ważny kontrakt. 

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy