Jak zaplanować i efektywnie przeprowadzić burzę mózgów?

5 min

Burza mózgów to narzędzie, które pomoże Ci wygenerować pomysły na nowe produkty czy usługi. Jest jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi ideacyjnych. Świetnie sprawdzi się, jeśli szukasz niestandardowych czy innowacyjnych rozwiązań. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa brainstorming (brain – mózg, storm – burza).

Jak przygotować się do sesji burzy mózgów? Jak wybrać właściwą do Twoich celów? Podpowiada Beata Pniak, ekspertka z zespołu ESG Innowacje w ING Banku Śląskim.

 

Z filmu dowiesz się

  • 0:34
    O czym pamiętać przy planowaniu burzy mózgów?
    Już na etapie przygotowania takiego spotkania musisz uwzględnić kilka podstawowych kwestii. Ważna jest m. in. odpowiednia liczba uczestników burzy mózgów oraz zróżnicowanie zespołu. Zasad jest jednak więcej – więcej dowiesz się z filmu.
  • 2:30
    Jaka jest najważniejsza zasada pracy kreatywnej?
    O czym koniecznie musisz pamiętać? Czas na wymyślanie pomysłów trzeba jasno oddzielić od etapu ich omawiania i selekcji.
  • 2:54
    Jak wybrać pomysły?
    Do wyboru masz kilka metod selekcji pomysłów, które bazują na zróżnicowanej punktacji.
  • 3:50
    Jakie są rodzaje burz mózgów?
    Istnieje kilka różnych rodzajów sesji ideacyjnych. Najpopularniejsza jest grupowa burza mózgów, ale możesz skorzystać również z cichej burzy mózgów lub metody 635.
Beata Pniak
Beata Pniak
Expert Innovation Lead w ING
Ekspertka w zakresie projektowania innowacyjnych produktów i usług, wdrażania programów rozwojowych w organizacji i rozwijania kompetencji w obszarze ESG i innowacji.
Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy