Marketplace na Facebooku – jak go włączyć i jak z niego korzystać?
Czy znasz już Marketplace na Facebooku – jedno z najpopularniejszych narzędzi do sprzedaży i kupna produktów? Dzięki niemu w prosty sposób dotrzesz do lokalnych klientów. Dziś podpowiadamy, jak włączyć Marketplace na FB i co zrobić, jeśli pojawią się problemy z jego działaniem. Dowiedz się, jak aktywować platformę i jak z niej korzystać.
Jak uruchomić Marketplace na FB i… dlaczego czasem nie działa?
Jeśli korzystasz jedynie z podstawowych funkcji Facebooka, może nie być dla Ciebie oczywiste, gdzie znaleźć Marketplace. Na początek upewnij się, że masz dostęp do najnowszej wersji aplikacji, ponieważ w starszych platforma sprzedażowa często nie jest widoczna.
Musisz też wiedzieć, że narzędzie jest dostępne wyłącznie dla głównego konta. Jak włączyć Marketplace? Wykonaj te proste kroki:
- Otwórz aplikację Facebook na swoim smartfonie lub wejdź na stronę w przeglądarce.
- Odszukaj ikonę Marketplace w postaci charakterystycznego domku z markizą.
- Jeśli ikona się nie pojawia, przejdź do menu głównego, w którym znajdziesz tę sekcję.
Mimo wszystko nie widzisz tej funkcji? Problem z Marketplace może wynikać z ograniczeń regionalnych lub stażu użytkownika. Marketplace dla nowych kont może być chwilowo niedostępny, ponieważ Facebook musi zweryfikować Twój profil.
Upewnij się też, czy Twoje konto nie zostało objęte innymi ograniczeniami. Wszystko wygląda ok? Więc dlaczego Marketplace nie działa? Jeśli korzystasz z Facebooka w przeglądarce, spróbuj przełączyć się na aplikację mobilną. Platforma optymalizuje tę funkcję właśnie pod aplikacje.
Jak korzystać z Marketplace i kiedy się przydaje?
Po uruchomieniu platformy, czas poznać jej możliwości. Marketplace pozwala na szybkie dodawanie ogłoszeń sprzedażowych, jest więc znakomitym narzędziem pozwalającym na oferowanie produktów i usług. Możesz też przeglądać konkurencyjne oferty w Twojej okolicy i nawiązać kontakt z potencjalnymi kupującymi.
Sprzedaż na Marketplace to świetna opcja dla przedsiębiorców, którzy poszukują dodatkowego kanału dystrybucji i promocji. Dla dobra wizerunku Twojej firmy na FB pamiętaj, aby tworzyć przejrzyste, profesjonalne oferty ze zdjęciami wysokiej jakości. Wówczas będziesz mieć większą szansę na szybkie znalezienie nabywcy.
Dodanie ogłoszenia jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć „Utwórz nowe ogłoszenie” i wybrać jego typ. W kolejnym kroku dodasz zdjęcia produktu, opis i cenę.
Jeśli planujesz regularną sprzedaż, możesz skorzystać z dodatkowych funkcji dla sprzedawców, takich jak integracja z płatnościami online czy możliwość promowania ogłoszeń. W trosce o pozytywne opinie klientów zadbaj o dopracowany profil firmy – to przełoży się na większe zaufanie ze strony nowych odbiorców. Jak widzisz, facebookowy Marketplace to ciekawa alternatywa dla serwisów takich jak Allegro czy OLX.
Czemu Marketplace otwiera się w przeglądarce i czy można z niego korzystać bez konta na FB?
Być może zastanawiasz się, dlaczego na Twoim urządzeniu Marketplace otwiera się w przeglądarce, zamiast w aplikacji. Może to wynikać z ustawień sprzętu lub systemu operacyjnego. Spróbuj ustawić aplikację FB jako domyślną lub zaktualizuj ją do najnowszej wersji.
A co z korzystaniem z Marketplace bez Facebooka? Oficjalnie platforma Mety wymaga aktywnego konta, by móc sprzedawać i kupować na Marketplace. Dla osób, które nie chcą łączyć swojego głównego profilu z działalnością na Marketplace, dobrym rozwiązaniem może być założenie osobnego konta wyłącznie do celów sprzedażowych.
Polecamy
- Firmowy Facebook – jak go założyć i co warto wiedzieć?czas czytania4minuty30.12.2024Jakie zasady dotyczące zakładania konta na Facebooku obowiązują w przypadku profili firmowych? Podpowiadamy, jak przejść cały proces krok po kroku. Sprawdź!
- Jak usunąć grupę na Facebooku?czas czytania4minuty29.11.2024Jeżeli jesteś administratorem grupy i zastanawiasz się nad jej usunięciem? Koniecznie przeczytaj nasz tekst i dowiedz się jak to zrobić krok po kroku.
- Facebook marketing – jakie daje możliwości reklamowe?czas czytania6minuty01.03.2024Z jakimi wydatkami wiąże się marketing w systemie Meta? I czy warto prowadzić go dla swojej marki? Opowiadamy!
- Jak odzyskać konto na Facebooku?czas czytania4minuty09.12.2024Masz problem z dostępem do konta na Facebooku? Sprawdź, jak łatwo go odzyskać! Wszystkie niezbędne wskazówki znajdziesz w naszym artykule.
- Twoja pierwsza firmowa reklama na Facebookuczas czytania10minuty15.12.2022Posiadasz konto firmowe na Facebooku? A zatem masz łatwy dostęp do potężnego silnika reklamowego - Menedżera reklam. Dowiedz się więcej!
- Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscuczas czytania11minuty15.12.2022Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Poznaj Meta Business Suite.