Firmowy Facebook – jak go założyć i co warto wiedzieć?

4 min

smartfon z ikoną platformy Facebook

Facebook to kluczowe narzędzie promocji dla małych firm gromadzące ponad 12 milionów polskich użytkowników. Nie zastanawiaj się zatem „czy”, ale „jak” założyć konto na Facebooku dla swojej działalności i wykorzystaj potencjał social mediów. Profil przyniesie Ci wiele korzyści! W tym poradniku przeprowadzimy Cię przez cały proces krok po kroku.

Strategia firmowych działań na Facebooku – jak założyć konto i zaplanować działania?

Zanim przejdziesz do tego, jak założyć profil na Facebooku, musisz wiedzieć, że podstawą jest posiadanie prywatnego konta. Nigdy nie twórz fikcyjnego profilu na firmowy e-mail – takie konta są często blokowane przez administratorów platformy. Przed założeniem konta firmowego dobrze jest przygotować strategię działań, materiały graficzne i plan publikacji treści.

Jakie zasady dotyczące zakładania konta na Facebooku obowiązują w przypadku profili firmowych?

Jak utworzyć nowe konto na Facebooku dla firmy?

Proces składa się z kilku kroków:

  1. Zaloguj się na swoje prywatne konto na Facebooku i naciśnij ikonę menu (trzy poziome kreski) w prawym górnym rogu.
  2. Wybierz sekcję „Strony”.
  3. Kliknij „Utwórz”.
  4. Wprowadź nazwę firmy i wybierz 3 kategorie określające charakter działalności.
  5. Potwierdź wybór przyciskiem „Utwórz”.
  6. Dodaj opis działalności w sekcji „Informacje”.
  7. Uzupełnij dane kontaktowe i pozostałe elementy, m.in.: zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.

Sam proces zakładania konta to nie wszystko, co musisz wiedzieć na tym etapie. Jak założyć nowe konto na platformie Facebook w sposób profesjonalny i jak przygotować profil, który zachęci odbiorców do obserwowania? Pamiętaj o przygotowaniu zdjęcia profilowego (najlepiej logo firmy w rozdzielczości 180 × 180 pikseli) oraz grafiki w tle (828 × 315 pikseli), które będą zgodne z identyfikacją wizualną Twojej marki.

Skonfiguruj też przycisk CTA (np. „Zadzwoń teraz”, „Wyślij wiadomość”), ustawienia wiadomości, role administratorów oraz powiadomienia.

Korzyści z prowadzenia profilu marki na Facebooku

Wiesz już, jak zarejestrować się na Facebooku, oraz przyjrzeć się korzyściom biznesowym, które wiążą się z obecnością marki w social mediach. Profil firmowy umożliwia m.in.:

  • budowanie pozytywnego wizerunku marki,
  • bezpośredni kontakt z klientami,
  • promocję produktów i usług w atrakcyjnej i przystępnej formie,
  • zwiększenie rozpoznawalności firmy.

W XXI wieku obecność w kanałach social media jest już nie tylko wyborem, ale wręcz koniecznością.

Najczęstsze problemy związane z zakładaniem konta na Facebooku dla firmy i metody ich rozwiązywania

Podczas zakładania profilu firmowego możesz napotkać różne wyzwania. Poniżej wyjaśniamy, jak sobie z nimi poradzić.

  • Problem z weryfikacją – upewnij się, że używasz prawdziwych danych firmowych.
  • Trudności z wyborem kategorii – możesz ją później zmienić w ustawieniach.
  • Brak zasięgów – zacznij od regularnego publikowania treści i budowania społeczności.
  • Problemy z nazwą – dokładnie przemyśl nazwę fanpage'a i zadbaj o to, by była łatwa do zapamiętania i odszukania i nie wprowadzała w błąd ani nie kojarzyła się z konkurencją.

Pamiętaj, że prowadzenie profilu firmowego wymaga systematyczności i zaangażowania. Warto zaplanować regularne publikacje i na bieżąco odpowiadać na komentarze oraz wiadomości od klientów. Dzięki temu zbudujesz profesjonalny wizerunek marki i zachęcisz odwiedzających do interakcji.

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP