Jak sprawdzić, kto obserwuje firmową stronę na Facebooku?

4 min

kostka Rubika z ikonami social media

Prowadzisz profil firmowy na Facebooku i zastanawiasz się, do kogo właściwie trafiają Twoje treści: posty, relacje itp.? Panel firmowy portalu Facebook pozwala użytkownikom biznesowym na dość szczegółową analizę swoich obserwatorów. Dzięki prostym narzędziom możesz łatwo stworzyć skuteczną strategię marketingową dla firmowego Facebooka, która pomoże Ci przyciągnąć nowych użytkowników i tworzyć wartościowe treści na Twoją stronę. Jak sprawdzić, kto nas obserwuje na fb? Zobacz nasz poradnik!

Jak sprawdzić, kto Cię obserwuje na Facebooku?

Wiele osób zastanawia się: jak sprawdzić na Facebooku kto mnie obserwuje, podgląda, wchodzi na mój profil? Niestety ani strona firmowa, ani profil prywatny nie dają opcji bezpośredniego wglądu w dane osobowe obserwujących. Nie zobaczysz więc listy imion i nazwisk osób, które Cię obserwują.

Pamiętaj więc, że wszystkie portale, które twierdzą, że wiedzą, jak sprawdzić kto wchodzi na Twój profil na fb, to oszustwa. W najlepszym wypadku mają na celu przyciągnięcie Cię na witrynę, a w najgorszym – wyłudzenie Twoich danych i na przykład rozpoczęcie publikowania treści na Facebooku w Twoim imieniu. Lepiej trzymać się od takich ofert z daleka.

Bez trudu możesz sprawdzić, kto i w jaki sposób wchodzi w interakcję z publikowanymi przez Ciebie postami, zdjęciami i rolkami. Żeby to zrobić, przejdź do swojego profilu firmowego i w „Aktualnościach” wybierz konkretny post. Klikając komentarze, reakcje i udostępnienia, dowiesz się, kto jest aktywnym odbiorcą Twoich treści.

Pamiętaj jednak, że to zaledwie ułamek Twoich obserwujących – większość osób, które decydują się na obserwowanie danego profilu, nie komentuje postów ani nie oznacza reakcji.

Facebook Insights: kto obserwuje Twoją stronę firmową na Facebooku?

Facebook udostępnia też proste narzędzie do analizy Twoich obserwujących z podziałem na kluczowe grupy użytkowników. Te dane pozwolą Ci zrozumieć, kto jest odbiorcą Twoich treści i czy Twoja strategia na Facebooku się sprawdza – to znaczy czy dociera do właściwych osób.

Jak dotrzeć do tych danych? Po przejściu do strony firmowej wystarczy rozwinąć górne menu i kliknąć opcję „Insights”. Ta sekcja dostarczy Ci podstawowych informacji na temat tego, jak ogólnie wygląda obserwowanie Twojej strony: ile osób ją obserwuje, jakiej są płci, w jakim są wieku i jakim językiem się posługują.

Sprawdzisz też zasięg poszczególnych postów – zarówno ten organiczny (czyli bez płatnej promocji), jak i całkowity (uwzględniający płatne reklamy na Facebooku). Jeżeli publikujesz także filmy, z Insights dowiesz się, ile osób obejrzało dane video do końca.

Analizując te informacje, szybko dowiesz się, czy to, co robisz na Facebooku, przynosi korzyści i czy angażuje Twoich odbiorców. Porównując dane dotyczące postów na różne tematy albo w różnej formie możesz sprawdzić, jakie treści lubią Twoi odbiorcy i czego warto w przyszłości robić więcej, a z czego zrezygnować.

Potraktuj Insights jako poligon doświadczalny dla Twojej strategii marketingowej – po wypróbowaniu kilku technik i trików będziesz mieć już wstępny obraz tego, co w przypadku Twojej firmy sprawdza się na Facebooku najlepiej.

Teraz już wiesz, jak sprawdzić, kto obserwuje na fb Twój profil i do czego możesz wykorzystać te informacje. Pełniejsza wiedza na temat Twoich odbiorców pomoże Ci zbudować skuteczny plan marketingowy.

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #KSeFwięcej artykułów z tagiem:#KSeF
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #działalność nierejestrowanawięcej artykułów z tagiem:#działalność nierejestrowana
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP