Jak dodać link w poście na Instagramie? Poradnik dla firm
Chcesz linkować do swoich produktów lub usług na firmowym Instagramie? Wskazanie użytkownikom bezpośredniej drogi do Twojego sklepu online, formularza kontaktowego lub innego miejsca to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby klientów i poprawienie wyników sprzedaży. Pamiętaj jednak, że Instagram mocno ogranicza liczbę miejsc, w których możliwe jest dodawanie hiperłącza. Dowiedz się, jak możesz przekierować potencjalnych klientów z Instagrama.
Dodanie linków na Instagramie: sekcja bio
W przeciwieństwie do firmowego konta na Facebooku na Instagramie nie możesz wstawić do postu (opisu do zdjęcia) tradycyjnego linka, który po kliknięciu przeniesie użytkownika na nową stronę. Nawet jeśli wstawisz adres do tekstu, nie zamieni się w aktywny odnośnik.
Szukasz prostego sposobu na zamieszczenie linka na Instagramie? Skorzystaj z edycji sekcji bio, czyli opisu profilu firmy. Zwróć uwagę, że ta opcja jest dostępna tylko w aplikacji na telefon!
- Otwórz profil firmowy na Insta i wybierz opcję „Edytuj profil” obok zdjęcia profilowego.
- W polu „Witryna internetowa” wklej link.
- Potwierdź zmiany, wciskając przycisk „Prześlij”.
Ta opcja ma jednak swoje wady: w profilu możesz umieścić tylko jeden link.
Pewnym rozwiązaniem jest skorzystanie z zewnętrznych serwisów typu Linktree, dzięki którym możliwe jest wyeksponowanie większej liczby linków.
Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu zarówno linku w sekcji bio, jak i ewentualnych odnośników w zewnętrznych stronach za każdym razem, kiedy np. będziesz promować w postach nowy produkt.
Korzystasz z tej metody linkowania? Pamiętaj, żeby w postach zachęcić użytkowników do przejścia do profilu firmy i kliknięcia linku w bio. Warto też na bieżąco monitorować, czy te działania przynoszą skutek – w tym celu skorzystaj z narzędzi analitycznych Instagrama.
Link w postach – Instagram Shopping
Możesz włączyć w ustawieniach profilu funkcję Instagram Shopping i połączyć swój sklep internetowy (jeśli go posiadasz) z katalogiem na Instagramie. Utworzenie katalogu produktów jest możliwe za pośrednictwem Menedżera Sprzedaży lub poprzez integrację platformy z zewnętrznym sklepem e-commerce, takim jak Shopify.
W ten sposób powstanie instagramowa baza Twoich produktów, które będzie można oznaczać w postach na tej samej zasadzie, na której oznaczasz np. innych użytkowników we wspólnych zdjęciach. Po kliknięciu na oznaczony produkt klienci będą mogli przejść bezpośrednio do jego strony w Twoim sklepie.
To skuteczny sposób na to, jak wkleić link do posta na Instagramie, ale to rozwiązanie jest dostępne tylko dla zatwierdzonych profili firmowych i sklepów. Pamiętaj też, że po zgłoszeniu chęci korzystania z funkcji zakupów, konto musi przejść proces weryfikacji, który może trwać od kilku dni do około dwóch tygodni. Dopiero po jego pozytywnym zakończeniu w ustawieniach profilu pojawi się opcja oznaczania produktów.
Relacje, czyli stories – jak wkleić link do tych formatów?
Instagram umożliwia udostępnienie linku w relacjach profilu firmy. Co prawda z reguły taka relacja jest widoczna tylko 24 godziny, ale możesz dodać ją do Wyróżnionych relacji (tę opcję znajdziesz w prawym dolnym rogu ekranu danego stories), które na stałe zapisują się w profilu i w ten sposób stworzyć swego rodzaju bibliotekę linków, na przykład do konkretnych produktów.
Jak dodać link do relacji? Wystarczy utworzyć nową relację i kliknąć opcję „Naklejki” w prawym górnym rogu, a następnie wybrać „Link” i podać adres URL. Ta opcja jest dostępna dla wszystkich profili firmowych, nawet tych, które nie zostały zatwierdzone.
Polecamy
- Zmiana czcionki na Instagramie – sposób na wyróżnienie swojej markiczas czytania4minuty18.08.2025Zmiana czcionki na platformie Instagram to świetny sposób na wyróżnienie firmowego profilu. Z tego poradnika dowiesz się, jak to robić.
- Jak włączyć kanał nadawczy na Instagramie?czas czytania5minuty23.07.2025Kanał nadawczy na Instagramie pozwala dodatkowo zaangażować odbiorców firmowego profilu. Wyjaśniamy, na czym polega ta funkcja oraz jak ją włączyć. Sprawdź!
- Algorytm Instagrama – co warto wiedzieć o jego działaniu?czas czytania5minuty20.05.2025Algorytm Instagrama to narzędzie, które pokazuje ludziom to, co lubią. Poznaj jego najważniejsze zasady, aby rozwinąć swój Instagram i znaleźć nowych klientów.
- Sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie w 2025 rokuczas czytania4minuty24.01.2025Instagram w 2025 roku wciąż jest jednym z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do klientów. Dowiedz się, jak zwiększyć zasięgi, ale też podnieść zaangażowanie u obecnych odbiorców!
- Jak sprawdzić statystyki konta i postów na Instagramie?czas czytania3minuty04.08.2025Sprawdzanie statystyk na Instagramie to klucz do tworzenia atrakcyjnych treści. Z tego artykułu dowiesz się, jak to robić.
- Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie?czas czytania4minuty08.01.2025Chcesz poprawić swoją widoczność na Instargamie? Ten poradnik podpowie Ci, jak sprawić, żeby Twoje posty i relacje na Instagramie trafiły do większej liczby odbiorców. Sprawdź!