Jak dodać link w poście na Instagramie? Poradnik dla firm

4 min

kobieta i mężczyzna patrzą na ekrany telefonów

Chcesz linkować do swoich produktów lub usług na firmowym Instagramie? Wskazanie użytkownikom bezpośredniej drogi do Twojego sklepu online, formularza kontaktowego lub innego miejsca to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie liczby klientów i poprawienie wyników sprzedaży. Pamiętaj jednak, że Instagram mocno ogranicza liczbę miejsc, w których możliwe jest dodawanie hiperłącza. Dowiedz się, jak możesz przekierować potencjalnych klientów z Instagrama.

Dodanie linków na Instagramie: sekcja bio

W przeciwieństwie do firmowego konta na Facebooku na Instagramie nie możesz wstawić do postu (opisu do zdjęcia) tradycyjnego linka, który po kliknięciu przeniesie użytkownika na nową stronę. Nawet jeśli wstawisz adres do tekstu, nie zamieni się w aktywny odnośnik. 

Szukasz prostego sposobu na zamieszczenie linka na Instagramie? Skorzystaj z edycji sekcji bio, czyli opisu profilu firmy. Zwróć uwagę, że ta opcja jest dostępna tylko w aplikacji na telefon!

  • Otwórz profil firmowy na Insta i wybierz opcję „Edytuj profil” obok zdjęcia profilowego.
  • W polu „Witryna internetowa” wklej link.
  • Potwierdź zmiany, wciskając przycisk „Prześlij”.

Ta opcja ma jednak swoje wady: w profilu możesz umieścić tylko jeden link.

Pewnym rozwiązaniem jest skorzystanie z zewnętrznych serwisów typu Linktree, dzięki którym możliwe jest wyeksponowanie większej liczby linków.

Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu zarówno linku w sekcji bio, jak i ewentualnych odnośników w zewnętrznych stronach za każdym razem, kiedy np. będziesz promować w postach nowy produkt.

Korzystasz z tej metody linkowania? Pamiętaj, żeby w postach zachęcić użytkowników do przejścia do profilu firmy i kliknięcia linku w bio. Warto też na bieżąco monitorować, czy te działania przynoszą skutek – w tym celu skorzystaj z narzędzi analitycznych Instagrama.

Link w postach – Instagram Shopping

Możesz włączyć w ustawieniach profilu funkcję Instagram Shopping i połączyć swój sklep internetowy (jeśli go posiadasz) z katalogiem na Instagramie. Utworzenie katalogu produktów jest możliwe za pośrednictwem Menedżera Sprzedaży lub poprzez integrację platformy z zewnętrznym sklepem e-commerce, takim jak Shopify.

W ten sposób powstanie instagramowa baza Twoich produktów, które będzie można oznaczać w postach na tej samej zasadzie, na której oznaczasz np. innych użytkowników we wspólnych zdjęciach. Po kliknięciu na oznaczony produkt klienci będą mogli przejść bezpośrednio do jego strony w Twoim sklepie. 

To skuteczny sposób na to, jak wkleić link do posta na Instagramie, ale to rozwiązanie jest dostępne tylko dla zatwierdzonych profili firmowych i sklepów. Pamiętaj też, że po zgłoszeniu chęci korzystania z funkcji zakupów, konto musi przejść proces weryfikacji, który może trwać od kilku dni do około dwóch tygodni. Dopiero po jego pozytywnym zakończeniu w ustawieniach profilu pojawi się opcja oznaczania produktów.

Relacje, czyli stories – jak wkleić link do tych formatów?

Instagram umożliwia udostępnienie linku w relacjach profilu firmy. Co prawda z reguły taka relacja jest widoczna tylko 24 godziny, ale możesz dodać ją do Wyróżnionych relacji (tę opcję znajdziesz w prawym dolnym rogu ekranu danego stories), które na stałe zapisują się w profilu i w ten sposób stworzyć swego rodzaju bibliotekę linków, na przykład do konkretnych produktów.

Jak dodać link do relacji? Wystarczy utworzyć nową relację i kliknąć opcję  „Naklejki” w prawym górnym rogu, a następnie wybrać  „Link” i podać adres URL. Ta opcja jest dostępna dla wszystkich profili firmowych, nawet tych, które nie zostały zatwierdzone.

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy

  • #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
  • #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
  • #podatkiwięcej artykułów z tagiem:#podatki
  • #marketingwięcej artykułów z tagiem:#marketing
  • #prawowięcej artykułów z tagiem:#prawo
  • #strategiawięcej artykułów z tagiem:#strategia
  • #pracownicywięcej artykułów z tagiem:#pracownicy
  • #księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#księgowość
  • #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
  • #finansowaniewięcej artykułów z tagiem:#finansowanie
  • #sprzedażwięcej artykułów z tagiem:#sprzedaż
  • #markawięcej artykułów z tagiem:#marka
  • #ZUSwięcej artykułów z tagiem:#ZUS
  • #media społecznościowewięcej artykułów z tagiem:#media społecznościowe
  • #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
  • #pomysł na bizneswięcej artykułów z tagiem:#pomysł na biznes
  • #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG
  • #zmiany w prawiewięcej artykułów z tagiem:#zmiany w prawie
  • #e-commercewięcej artykułów z tagiem:#e-commerce
  • #samodzielna księgowośćwięcej artykułów z tagiem:#samodzielna księgowość
  • #wsparcie dla firmwięcej artykułów z tagiem:#wsparcie dla firm
  • #internetwięcej artykułów z tagiem:#internet
  • #automatyzacjawięcej artykułów z tagiem:#automatyzacja
  • #AIwięcej artykułów z tagiem:#AI
  • #przewodnikwięcej artykułów z tagiem:#przewodnik
  • #instrukcjawięcej artykułów z tagiem:#instrukcja
  • #dotacjewięcej artykułów z tagiem:#dotacje
  • #SEOwięcej artykułów z tagiem:#SEO
  • #dokumentywięcej artykułów z tagiem:#dokumenty
  • #fakturywięcej artykułów z tagiem:#faktury
  • #leasingwięcej artykułów z tagiem:#leasing
  • #service designwięcej artykułów z tagiem:#service design
  • #oszczędnościwięcej artykułów z tagiem:#oszczędności
  • #technologiewięcej artykułów z tagiem:#technologie
  • #kredytwięcej artykułów z tagiem:#kredyt
  • #RODOwięcej artykułów z tagiem:#RODO
  • #KSeFwięcej artykułów z tagiem:#KSeF
  • #bankowośćwięcej artykułów z tagiem:#bankowość
  • #ochrona środowiskawięcej artykułów z tagiem:#ochrona środowiska
  • #podcastwięcej artykułów z tagiem:#podcast
  • #CEIDGwięcej artykułów z tagiem:#CEIDG
  • #ITwięcej artykułów z tagiem:#IT
  • #wynagrodzeniawięcej artykułów z tagiem:#wynagrodzenia
  • #kontrahentwięcej artykułów z tagiem:#kontrahent
  • #analizawięcej artykułów z tagiem:#analiza
  • #google analyticswięcej artykułów z tagiem:#google analytics
  • #działalność nierejestrowanawięcej artykułów z tagiem:#działalność nierejestrowana
  • #ubezpieczeniewięcej artykułów z tagiem:#ubezpieczenie
  • #Polski Ładwięcej artykułów z tagiem:#Polski Ład
  • #umowywięcej artykułów z tagiem:#umowy
  • #badaniewięcej artykułów z tagiem:#badanie
  • #długiwięcej artykułów z tagiem:#długi
  • #faktoringwięcej artykułów z tagiem:#faktoring
  • #USwięcej artykułów z tagiem:#US
  • #płynność finansowawięcej artykułów z tagiem:#płynność finansowa
  • #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
  • #urlopywięcej artykułów z tagiem:#urlopy
  • #inwestycjewięcej artykułów z tagiem:#inwestycje
  • #kosztywięcej artykułów z tagiem:#koszty
  • #zakupywięcej artykułów z tagiem:#zakupy
  • #webinarwięcej artykułów z tagiem:#webinar
  • #zdolność kredytowawięcej artykułów z tagiem:#zdolność kredytowa
  • #REGONwięcej artykułów z tagiem:#REGON
  • #współpracawięcej artykułów z tagiem:#współpraca
  • #SEMwięcej artykułów z tagiem:#SEM
  • #gwarancjawięcej artykułów z tagiem:#gwarancja
  • #BHPwięcej artykułów z tagiem:#BHP