Fundacja Climate&Strategy
Fundacja Climate&Strategy (dawniej Climate Strategies Poland) jest organizacją non for profit, która wspiera firmy i miasta w drodze do neutralności klimatycznej. Zespół Fundacji składa się z ekspertów specjalizujących się w obliczaniu i redukowaniu śladu węglowego, strategów biznesowych, a także specjalistów ds. komunikacji klimatycznej, przeciwdziałania greenwashingowi i dezinformacji klimatycznej. Wspólnie wykorzystują kompetencje, doświadczenia i talenty, by spowolnić zmianę klimatu. W tym celu Fundacja edukuje na temat zmiany klimatu, śladu węglowego oraz odpowiedzialności biznesu w tym zakresie.
Publikacje autora
- Konkurencyjność klimatyczna, czyli dlaczego odbiorcy pytają mnie o ślad węglowy firmy?czas czytania8minuty12.01.2024Wiele firm już teraz odpowiada na pytania swoich kontrahentów dot. śladu węglowego. Dowiedz się, z czego to wynika i jak budować konkurencyjność klimatyczną swojej firmy.8min
- Raport i co dalej – jak interpretować raporty dotyczące śladu węglowego na własną rękę?czas czytania3minuty11.01.2024Znasz już emisyjność swojej firmy? Czas na podjęcie działań i redukcję śladu węglowego. Poznaj wskazówki, jak możesz samodzielnie zinterpretować wyniki.3min
- OZE – zielona energia w firmie i jej wpływ na ślad węglowyczas czytania7minuty11.12.2023Energia z odnawialnych źródeł jest coraz bardziej dostępna dla polskich firm. Jej wykorzystanie to sposób na zmniejszenie kosztów. Dowiedz się na ten temat więcej!7min
- Transport w firmie a ślad węglowy – co i jak liczyćczas czytania5minuty28.11.2023Kiedy obliczasz ślad węglowy firmy, nie możesz pominąć emisji z transportu. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę.5min
- Co Dyrektywa CSRD oznacza dla małych firm?czas czytania4minuty16.11.2023W świetle dyrektywy CSRD do raportowania niefinansowego zobowiązanych będzie wiele podmiotów. Jak ta regulacja wpłynie na małe, polskie firmy?4min
- Jak zebrać dane do kalkulatora śladu węglowegoczas czytania5minuty25.10.2023Aby na poważnie myśleć o obniżeniu emisji w firmie oraz wdrażaniu działań proklimatycznych, nie da się pominąć etapu liczenia śladu węglowego. Dowiedz się, jak się do tego przygotować.5min
- Masz policzony ślad węglowy – i co dalej? 5 kroków dla biznesuczas czytania8minuty12.10.2023Dowiedz się, jakie kroki należy zaplanować, żeby po obliczeniu emisji Twojej firmy przejść do jej redukcji.8min
- Q&A – 3 kluczowe pytania o ślad węglowyczas czytania5minuty29.09.2023Liczenie śladu węglowego to temat, który coraz mocniej angażuje firmy. Wciąż jednak nie każdy wie, dlaczego warto to robić i od czego zacząć. Dr Agnieszka Liszka-Dobrowolska wyjaśnia najważniejsze kwestie.5min
- Nie maluj trawy na zielono. Czym jest greenwashing i jak się go wystrzegać w codziennej pracy?czas czytania8minuty28.09.2023Greenwashing to praktyka, na której Twoja firma może stracić - szansę na realną zmianę, zaufanie klientów i reputację. Jak rozpoznać ekościemę i jak skutecznie jej unikać? Dowiesz się z tego artykułu.8min
- Słowniczek terminów związanych ze śladem węglowymczas czytania6minuty06.09.2023Z kwestią zielonej transformacji firm wiąże się wiele nowych terminów. Dowiedz się, co kryje się pod tymi pojęciami.6min
- Ślad węglowy firmy - co to jest Zakres 1, 2 i 3?czas czytania5minuty30.08.2023Dr Aleksandra Drewko wyjaśnia, czego dotyczą Zakresy śladu węglowego, czym jest GHG Protocol i jak przygotować się do wyliczania śladu węglowego.5min
- Jakie gazy cieplarniane wyróżniamy i jak sprowadzić je do wspólnego mianownika?czas czytania5minuty30.08.2023Ekspertka Fundacji CSP, dr Aleksandra Drewko, przybliża kwestie związane ze śladem węglowym i jego liczeniem.5min
- Zrozum i policz ślad węglowy w swojej firmieczas czytania9minuty30.08.2023Mierzenie i redukcja śladu węglowego firmy lub produktu to coraz powszechniejsza praktyka. Dlaczego warto to robić? Jak przygotować się do wyliczenia emisyjności firmy? Podpowiadamy!9min
- Mała firma z klimatem. 10 kwestii, które musisz uwzględnić, kiedy zakładasz biznesczas czytania9minuty30.08.2023Współczesny konsument chce wydawać pieniądze odpowiedzialnie. W jaki sposób zaplanować strategię rozwoju nowej firmy, żeby odpowiedzieć na oczekiwania rynku związane z klimatem?9min
- Ślad węglowy - po co i jak go obliczać? 5 powodów, dla których warto to robićczas czytania10minuty30.08.2023Poznaj zagadnienie śladu węglowego firmy i dowiedz się, dlaczego zarówno małe biznesu, jak i duże przedsiębiorstwa powinny znać i redukować emisyjność gazów cieplarnianych.10min
Tematy autora
- #wideowięcej artykułów z tagiem:#wideo
- #konkurencjawięcej artykułów z tagiem:#konkurencja
- #bizneswięcej artykułów z tagiem:#biznes
- #ekowięcej artykułów z tagiem:#eko
- #na startwięcej artykułów z tagiem:#na start
- #ESGwięcej artykułów z tagiem:#ESG