Zarabianie na Instagramie – jak aktywować tę funkcję?
Jeśli prowadzisz konto biznesowe na Instagramie, zapewne zastanawiasz się, jak możesz zmienić je w źródło dodatkowego dochodu. Zarabianie na swoim profilu w tej aplikacji to domena wielu influencerów, ale nie tylko oni mogą cieszyć się zyskami. Podpowiemy Ci, jak się zarabia na Instagramie i jakie warunki musisz spełnić.
Czy na Instagramie się zarabia?
Zastanawiając się, jak zarobić pieniądze na Instagramie, najczęściej myślimy o reklamowaniu produktów i współpracy z różnymi markami jako influencer. Reklamy na Instagramie i promowanie profilu to jednak nie jedyne możliwości.
Warto wiedzieć, że sama platforma Instagram również umożliwia zarobek na podobnej zasadzie, jak inne social media w internecie. Może na przykład podzielić się z Tobą zyskami z reklam wyświetlanych na początku relacji wrzuconej na Twoje konto albo przed filmem w IGTV.
Platforma uruchomiła również funkcje, które pozwalają Ci czerpać zysk bezpośrednio z treści na Instagramie. Są to subskrypcje, czyli płatny dostęp do dodatkowych ekskluzywnych treści, oraz Badges, czyli odznaki dla followersów dostępne do zakupu podczas transmisji na żywo. W niektórych regionach dostępna jest też funkcja Instagram Gifts, czyli wirtualnych prezentów, które odbiorcy mogą wysyłać i które przeliczają się na realną walutę. Na czym wówczas zarabia Instagram? Na prowizji od każdego zakupu – po prostu dzielisz się swoim zyskiem z platformą.
Jak zarobić pieniądze na Instagramie? Aktywuj funkcję monetyzacji
Żeby włączyć narzędzia monetyzacji, Instagram wymaga wykonania kilku kroków i spełnienia określonych wymogów. Nie każde konto może uruchomić tę funkcję. Aby móc korzystać w monetyzacji, przede wszystkim Twoje konto:
- musi być zweryfikowane jako profesjonalne (konto twórcy lub firmy),
- jego właścicielem lub właścicielką musi być osoba pełnoletnia.
Ważna jest też aktywność profilu i jakość proponowanych treści – dbaj o regularną publikację, kontakt ze swoją społecznością i oryginalny, wartościowy content. To pomoże Ci zbudować stabilną bazę aktywnych obserwujących. Instagram nie podaje oficjalnego progu liczby followersów, który umożliwia włączenie monetyzacji, ale przyjmuje się, że powinno to być co najmniej 10 000 obserwujących.
Jak uruchomić monetyzację? W ustawieniach profilu odszukaj „Profesjonalny Panel Użytkownika”, a następnie sekcję „Monetyzacja”. Znajdziesz w niej wszystkie narzędzia dostępne w Twoim regionie i związane z nimi ustawienia. Pamiętaj, że aby móc wypłacić swoje wynagrodzenie, konieczne jest podanie numeru konta bankowego do wypłaty albo powiązanie Instagrama z kontem PayPal.
Czy z pomocą Instagrama można zarobić w inny sposób?
Jeśli prowadzisz na IG profil firmy, która sprzedaje produkty w internecie, dobrym rozwiązaniem może być włączenie sklepu na Instagramie. Dzięki temu Twoje posty będą mogły być oznaczone konkretnymi tagami w formie linków do produktów. To pozwoli klientom szybko przejść od reklamy produktu bezpośrednio do platformy zakupowej. Możesz też włączyć automatyczne wiadomości, które wyślą link albo kod rabatowy do każdego, kto skomentuje Twój post określonymi słowami.
Czy warto włączyć monetyzację na Instagramie? Jeśli prowadzisz profesjonalne konto firmowe, które gromadzi wokół siebie aktywną społeczność, ten sposób może pomóc Ci wygenerować dodatkowy przychód i zdobyć dodatkowe środki na rozwój albo bieżącą działalność.
Polecamy
- Jak zarabiać na Instagramie?czas czytania7minuty18.11.2024Zastanawiasz się, jak zbudować markę osobistą na Instagramie i dzięki temu zarabiać? Koniecznie przeczytaj nasz tekst i dowiedz się więcej na ten temat.
- Ile kosztuje reklama na Instagramie?czas czytania6minuty07.03.2024Zastanawiasz się, ile kosztuje reklama na Instagramie, od czego zależy cena i czy warto korzystać z tej formy marketingu? Przeczytaj artykuł!
- Profil firmy na Instagramie, czyli sposób na dotarcie do nowych klientówczas czytania5minuty08.12.2022Sprawdź, jak założyć profil firmowy na Instagramie. Podpowiemy Ci też, na co warto zwrócić uwagę.
- Jak usunąć grupę na Facebooku?czas czytania4minuty29.11.2024Jeżeli jesteś administratorem grupy i zastanawiasz się nad jej usunięciem? Koniecznie przeczytaj nasz tekst i dowiedz się jak to zrobić krok po kroku.
- Meta Business Suite – zarządzanie Facebookiem i Instagramem w jednym miejscuczas czytania11minuty15.12.2022Chcesz lepiej zarządzać wizerunkiem swojej marki na Facebooku i Instagramie? Poznaj Meta Business Suite.
- Jak wyłączyć aktywność na Instagramieczas czytania4minuty12.12.2024Chcesz przeglądać treści na Instagramie „incognito”? Zobacz, jak ukryć aktywność na Instagramie, czyli korzystać z platformy tak, żeby nikt nie wiedział, że jesteś online. Sprowadź!