Gdzie można kupić ubezpieczenie dla firmy? Kanały dystrybucji
Chcesz zadbać o bezpieczeństwo Twojej firmy na wypadek zdarzeń losowych i zdecydować się na zakup ubezpieczenia? Możesz to zrobić bezpośrednio w oddziale konkretnego towarzystwa ubezpieczeniowego, pośrednio przez agenta lub brokera albo w internecie. Każdy z tych kanałów sprzedaży ma swoje zalety. Przeczytaj tekst i dowiedz się więcej!
Ubezpieczenie dla firmy od firmy ubezpieczeniowej
Pierwszym z omawianych przez nas kanałów dystrybucji ubezpieczeń jest sprzedaż bezpośrednia, czyli ta prowadzona przez pracowników danego zakładu ubezpieczeń (najczęściej stacjonarnie w oddziałach firm ubezpieczeniowych). Ten kanał dystrybucji ma charakter doradczy. Jeśli jesteś decydujesz się na konkretną firmę ubezpieczeniową, możesz zakupić polisę w jej oddziale. Tam, na miejscu, pracownicy przedstawią Ci propozycję oferty i doradzą, która opcja (oczywiście w obrębie tego jednego towarzystwa) będzie dla Ciebie najkorzystniejsza.
Pośrednie kanały dystrybucji ubezpieczeń dla firm – co musisz o nich wiedzieć?
Pośrednicy ubezpieczeniowi to agenci i brokerzy ubezpieczeniowi oraz banki. Czym różni się agent od brokera? Agentem jest przedsiębiorca, który działa na rzecz jednego lub kilku towarzystw ubezpieczeniowych – pozyskuje dla nich klientów i podpisuje z nimi umowy. Broker nie reprezentuje towarzystwa ubezpieczeniowego – to niezależny pośrednik, który działa na rzecz klienta.
Zakup polisy z pomocą agenta lub brokera ma wiele zalet. Specjaliści dobrze znają oferty poszczególnych firm i potrafią doradzić, która opcja i która polisa będą dla Twojej firmy najkorzystniejsze. Ten typ sprzedaży ubezpieczeń ma charakter doradczy.
Jeśli jeszcze nie masz swojego agenta lub brokera ubezpieczeniowego, warto sprawdzić, kogo polecają inni przedsiębiorcy. Ubezpieczenie możesz też wykupić w banku.
Internet jako popularny kanał dystrybucji ubezpieczeń
W internecie można kupić już chyba wszystko. Nie inaczej jest z ubezpieczeniami. Jak wpiszesz w wyszukiwarkę frazę: ubezpieczenia dla firm, pojawią Ci się tysiące wyników. Podczas sprawdzania możesz przyjąć dwie strategie: szukać ofert w konkretnych miejscach (na oficjalnych stronach banków lub ubezpieczycieli) lub porównywać oferty w zbiorczych zestawieniach.
Sprzedaż ubezpieczeń w internecie ma raczej charakter samoobsługowy – klient sam robi rozeznanie w różnych firmach i decyduje się na najdogodniejszą dla niego ofertę. Coraz częściej jednak firmy ubezpieczeniowe oferują przejście przez kolejne etapy transakcji wspólnie z doradcą. Najczęściej kontakt ten zaczyna się od zaproszenia do wypełnienia wstępnego formularza, w którym wpisuje się m.in. planowaną kwotę ubezpieczenia, typ prowadzonej działalności czy wielkość biznesu. Następnie przedstawiciel kontaktuje się z klientem i przedstawia propozycję pakietu i polisy.
Jeśli chcesz samodzielnie wybrać ofertę polisy, sprawdź, czy firma jest godna zaufania. Bezpieczeństwo transakcji i gwarancja dotrzymania umowy są w tym przypadku niezwykle istotne.
Polecamy
- Ubezpieczenie od utraty dochodu – czy mogą z nich korzystać przedsiębiorcy?czas czytania8minuty21.12.2022Na tak postawione pytanie jest jedna odpowiedź. Oczywiście, że tak. Jakie masz opcje? Sprawdź!
- Jakie ubezpieczenia dla firm warto mieć?czas czytania3minuty12.12.2022Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z ryzykiem. Ubezpieczenie pomoże Ci je zminimalizować.
- Co to jest bezwarunkowy dochód podstawowy?czas czytania3minuty22.05.2023Na czym polega koncepcja bezwarunkowego dochodu podstawowego - i czy ma szanse przyjąć się w Polsce?