Jak prowadzić akta osobowe pracownika?

5 min

Zgodnie z przepisami prawa pracy, za prowadzenie dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy odpowiada pracodawca. Identyczne obowiązki dotyczą wszystkich pracodawców, niezależnie od liczby zatrudnianych osób czy branży, w jakiej działa firma. Akta osobowe zawsze należy prowadzić dokładnie w taki sam sposób.

Jakie są zasady prowadzenia akt osobowych pracowników? Co powinno się znaleźć w poszczególnych częściach akt osobowych? W jakiej formie należy prowadzić dokumentację – papierowej czy elektronicznej? Justyna Brzyska, ekspertka z zespołu ING Księgowość podpowie Ci, jak prowadzić i przechowywać dokumentację pracowniczą.

 

Z filmu dowiesz się

  • 0:19
    Czym jest dokumentacja pracownicza?
  • 0:53
    Z ilu części składają się akta pracownika i co zawierają?
  • 2:24
    Czy można przechowywać akta osobowe w formie elektronicznej?
  • 3:28
    Jak i gdzie przechowywać akta osobowe pracowników?
  • 4:00
    Jak długo należy przechowywać akta osobowe pracowników?
Justyna Brzyska
Justyna Brzyska
Ekspertka ING Księgowość

Posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze firm w zakresie kadrowo-płacowym. Koordynuje procesy związane z zatrudnieniem pracowników, wyliczaniem wynagrodzeń, raportowaniem do instytucji zewnętrznych oraz zamykaniem roku podatkowego.

Czy ten artykuł był przydatny?
średnia: 0 | 0 ocen

Przeglądaj tematy